سیاست‌ فقرزدایی و توانمندسازی با جدیت بیشتری دنبال شود

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو گفت: توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقشار محروم، نیازمند و آسیب پذیر جامعه باید مهم‌ترین راهبرد نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش ارک خبر، بابک رضی منش در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسکو که با حضور تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه سنگین برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری اشتغال را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح شهرستان با هدف هماهنگی و همگرایی یک ضرورت است افزود: این شورا با ایجاد هم افزایی، تشریک مساعی و انسجام بخشی بین واحدهای اجرایی ادارات تابعه برای تحقق سیاست‌های دولت تلاش کند.

فرماندار شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: اشتغال مهم‌ترین اولویت و مسئله اصلی کشور است و اداره کار به عنوان دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مسئولیت سنگین پیگیری موضوع اشتغال و هماهنگی میان دیگر دستگاه‌ها عضو کارگروه را بر عهده دارد.

وی افزود: باید با تلاش مضاعف و درک عمیق از اهمیت موضوع با استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های شهرستان بستر سازی لازم را برای تحقق اشتغال جوانان را دنبال کند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حل مسئله اشتغال یکی از مهم‌ترین گره گشایی‌ها در کار مردم است ادامه داد: باید تلاش کنیم محور تمام سیاست‌ها و فعالیت‌ها ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در جامعه باشد.

رضی منش بخش تعاون را یکی از پایه‌های اقتصاد در اصل ۴۴ قانون اساسی در کنار بخش خصوص و بخش دولتی برشمرد و گفت: متأسفانه به ظرفیت‌های عظیم بخش تعاون به عنوان بازوی قدرتمند در ایجاد اشتغال توجه چندانی نشده است که باید تلاش کنیم با اعتماد سازی و هدایت منابع خرد به سمت تعاونی‌ها از این ظرفیت بزرگ در بخش‌های مختلف در بارور کردن ظرفیت‌های شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار بهرمند شویم.

فرماندار شهرستان اسکو اظهار کرد: کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی و ظالمانه ترین تحریم‌ها قرار دارد و محدودیت‌ها و گرانی‌ها نتیجه این جنگ اقتصادی است که تاکنون با تلاش دولتمردان و پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توانسته‌ایم در مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی با تمجید از اقدامات ارزشمند و پایدار دولت در تحقق شعار دولت الکترونیک گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی درمانی و ارائه نسخه الکترونیک، الکترونیکی کردن پرونده‌های فنی و مستمری بگیران، اجرای طرح غیرحضوری ۳۰۷۰ و تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به غیرحضوری که موجبات کاهش بار ۷۰ میلیون مراجعه حضوری را فراهم کرده از خدمات مهم در راستای تکریم ارباب رجوع و حذف مراجعات غیرضروری و دولت الکترونیک است که باید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود.

رضی منش با تاکید بر حفظ عزت نفس نیازمندان، گفت: برخی نیازمندان واقعی به دلیل عدم تطبیق با شرایط دستگاه‌های حمایتی با مشکل مواجهه هستند و یا به به دلیل حجب و حیا به نهادهای حمایتی مراجعه نمی‌کنند که باید نیازمندان واقعی شناسایی و به آنها کمک شود.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقشار محروم، نیازمند و آسیب پذیر جامعه باید مهم‌ترین راهبرد نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی باشد افزود: سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به فقرزدایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا