کریمی: باید از زنوزی دل‌جویی شود/ در حد بضاعتمان خوبیم

سرمربی تراکتور می‌گوید تیمش مقابل النصر از پیش باخته نیست.

به گزارش ارک خبر، فیروز کریمی، سرمربی تراکتور در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیمش اظهار کرد: شرایط تیم نسبت به موجودی‌مان خوب است. صد البته که ما یاران زیادی از دست دادیم و بضاعت ما همین است. ما در این دو، سه جلسه براساس بضاعتمان کار کردیم و خواهید دید که بازی خوبی مقابل نماینده عربستان به نمایش می‌گذاریم. یک جمله می‌گویم که شاید تکراری باشد ولی تا ابد وجود دارد. نتیجه دست خداست. ان‌شاءالله خدا به ما نظر کند. ما از قبل باخته نیستیم و با تمام وجود به میدان می‌رویم و یک بازی سخت برای هر دو تیم خواهد بود.

او درباره آمادگی تیمش گفت: ما از نظر بدنی به صد درصد آمادگی نرسیدیم. ضمن این که یکی، دو تا از بازیکنان‌مان مصدوم بودند که به تیم اضافه شدند. در مجموع به لحاظ آمادگی به چیزی که مدنظرمان بوده، نرسیدیم. طبیعی هم هست چون با تعداد کمتر و دیر هنگام شروع کردیم و دو، سه بازیکن‌مان در هفته اخیر به ما اضافه شدند. البته آمادگی‌شان بد نبود.

سرمربی تراکتور در پاسخ به این سوال که آیا فرصت آنالیز کردن النصر را داشته است، توضیح داد: آقای حسین خطیبی تیم حریف را آنالیز کرده بود و ما براساس آن آنالیز تمرینات‌مان را برنامه‌ریزی کردیم. سعی کردیم در این جلسات محدود تمرینی، نقاط قوت‌شان را پوشش دهیم و از نقاط ضعفشان استفاده کنیم. بالاخره تیم النصر تیمی قوی‌ است و الان صاحب سبک است. من دقیق نمی‌دانم و جهت حفظ روحیه به بازیکنانم هم اعلام نکردم ولی دو بازیکن که هر کدام ۱۲ میلیون دلار قیمت دارند، به تیم‌شان اضافه کردند. این دو بازیکن تاثیرگذار هستند. بازیکنان ما شاید چنین قیمتی نداشته باشند ولی غیرتشان بیشتر است. با این که مربیان دیگر روی این تیم کار کردند ولی تیمی که مقابل النصر قرار خواهد گرفت ماحصل ۴ ماه فعالیت خود من است. امیدوارم بتوانیم با غلبه بر این تیم در مراحل بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شویم.

کریمی در ادامه خطاب به هواداران تراکتور گفت: از هواداران ممنونم. من همیشه به هواداران تراکتور گفتم که هواداران با شعور، پرشور و مظلوم ما هستند. قبلا شعار من بوده خدمت به تراکتور عبادت است. ما مخلص تمام تیم‌ها هستیم ولی هواداران تراکتور عاشق هستند. اگر بر دیده‌ی مجنون نشینی، به جز خوبی لیلی نبینی. همه می‌گویند لیلی سیاه است ولی از دید مجنون نه. هواداران تراکتور، خوبی‌ها را می‌بینند و در روزهای بدی و خوبی کنار تیم هستند. برای این که هواداران تراکتور غمگین نباشند، من همیشه کنارشان هستم. من در وهله اول به خاطر هواداران تراکتور برگشتم. من هم پیشنهاد داشتم و هم دارم و به خاطر یک سری مسائل مثل مسائل خانوادگی به آن‌ها جواب ندادم. هواداران تراکتور نشان دادند که قدرشناس هستند.

او افزود: در وهله دوم به خاطر ورزش کشور آمدم چون فوتبال بخشی از ورزش و است ما نماینده ایران و ترک‌ها هستیم. ما باید آبرومندانه در لیگ قهرمانان ظاهر شویم. در وهله سوم به خاطر اعتلای نام تراکتور به این تیم برگشتم. تراکتور تیم بزرگی است و شانه به شانه‌ خیلی از تیم‌های پرطرفداران دنیا حرکت می‌کند. در وهله بعدی به خاطر باشگاه و بازیکنان بود. بازیکنان مظلوم واقع شدند. ما شاید امکانات کمتری نسبت به تیم‌های دیگر دارند اما ما توانستیم در فصل قبل سهمیه مشروط را بگیریم. در آخر هم به خاطر پرسنل باشگاه به خصوص آقای زنوزی به تراکتور برگشتم.

سرمربی تراکتور ادامه داد: من از هواداران‌مان خواهشی دارم. من با مجموعه کسانی که به صورت شخصی تیم‌داری کردند، همکاری داشتم و تجربه‌ام بیشتر از هر مربی‌ای است. دست کردن در جیب و خرج کردن کار آسانی نیست. صد البته برای تیم محبوب و دوست‌داشتنی تراکتورسازی، این کار گواراست. بالاخره یک نفری است و سالی ۵۰، ۶۰ میلیارد در این تیم خرج می‌کند. الان من آمدم و گفتند لیست را بنویسم ولی هر چه نگاه کردم دیدم، هیچ یار تاثیرگذاری بیرون نمانده است. به حسین خطیبی هم گفتم بگردد ولی او هم گفت کسی بیرون نمانده است. به دنبال هر بازیکنی رفتیم گفتند که برای رضایت‌نامه باید ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه‌شان پول بدهیم که نتوانستیم قبول کنیم. به همین دلیل به سراغ بازیکنان جوان رفتیم. گرفتن رضایت‌نامه با ۲۰ میلیارد کار آسانی نیست.

کریمی درباره تلاش‌های زنوزی، مالک تراکتور برای سامان‌دهی این تیم توضیح داد: امروز آقای زنوزی باید این کار را بکند. آقای زنوزی به خاطر اشتباه کادرفنی‌های پیشین ۷۰، ۸۰ میلیارد تومان هزینه کرده اما ما این اشتباه را نمی‌کنیم. من سری قبل هم محسن یوسفی و میلاد زنیدپور را به تبریز آوردم. من حسین کنعانی‌زادگان را با ۶۰۰ میلیون تومان به تبریز آوردم که الان برای دو فصل ۸۰ میلیارد تومان گرفته است. کسانی که می‌آوریم، بررسی شده هستند و آینده‌ دارند. هوادارن باید بدانند که امروز روز، امکان دست کردن در جیب و دادن ۵۰، ۶۰ میلیارد برای تیم مدیریتی وجود ندارد. هواداران باید بدانند که چاره‌ای نداریم و مجبوریم از بازیکنانی که یک لول پایین‌تر هستند ولی آینده دارند، استفاده کنیم. من در ۱۶ استان فوتبال‌خیز خدمت کردم. باید بگویم که کسانی مثل آقای زنوزی حیف هستند. باید بدانند که یک نفر در چنین شرایط سخت اقتصادی، یک نفر برای تیم خرج می‌کند. هواداران بدانند که من یک ثانیه به بطالت نمی‌گذرانم.

او در پایان اظهار کرد: باید قدرشناس همه باشیم. الان آقای نظمی تلاشش را با تمام وجود می‌کند. در راس همه ما آقای زنوزی است که باید از او دلجویی شود. او یک جمله‌ای گفت که دلم سوخت. این که یکی از جیب شخصی‌اش خرج کند ولی کم محبتی ببیند. هواداران ببینند که حیف است. آقای زنوزی منطقی است و به من گفت که به حرف‌هایم مانند مربیان قبلی گوش کرده است. او گفت که کل امور باشگاه را به مدیرعامل و سرمربی تیم سپرده است. اصول فوتبال هم این را می‌گوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا