آزادی عمل بیشتری به بخش خصوصی بدهیم

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دولت باید یاری‌گر بخش خصوصی باشد نه رقیب آن، گفت: کارآیی در مدیریت بخش خصوصی بیشتر است و باید آزادی عمل بیشتری به این بخش داده شود.

به گزارش ارک خبر،محمدرضا پورمحمدی عصر شنبه، در هفتاد و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: بخش خصوصی در مدیریت مسائلی که به خود این بخش مربوط است مشکلی ندارد و مشکلات زمانی ایجاد می‌شود که این بخش به دنبال دریافت خدمات از دستگاه‌های دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارهای بخش خصوصی را به خود این بخش بسپاریم و بخش دولتی به جای اینکه رقیب بخش خصوصی باشد، نقش کنش‌یاری ایفا کند بسیاری از مشکلات حوزه صنعت و تولید حل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همیت و غیرت بخش خصوصی استان که در شرایط سخت تحریم و کرونا، صنعت و تولید را در استان سرپا نگه داشته‌اند، افزود: کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات و بهبود فضای کسب‌وکار استان در سایه تعامل و همراهی بخش خصوصی با دولت تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه تغییر دولت‌ها و مدیریت‌ها، طبیعی و بلکه ضروری است، افزود: جایگاه تبریز و آذربایجان در تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست و مدیرانی که برای این استان انتخاب می‌شوند باید افرادی قوی و توانمند و در خور شأن استان باشند.

پورمحمدی همچنین درخصوص موضوع پیش از دستور این جلسه که به امکان سرمایه‌گذاری در حوزه کشت فراسرزمینی اختصاص داشت، گفت: این موضوع فرصت خوبی برای حضور صنعت‌گران و تولیدکنندگان ما در کشورهای مختلف است که علاوه بر اینکه اقتصاد ما را از بن‌بست خارج می‌کند، امکان تأمین نیازهای داخلی را هم فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان تجربه فعالیت برون‌مرزی را دارد، افزود: بخش خصوصی ما توان این را دارد که همه فعالیت‌های خود را در خارج از کشور هم انجام دهد و لازم است با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، سازوکارهای این موضوع فراهم شود.

در این جلسه همچنین مشکلات مربوط به تأمین آب و برق شهرک صنعتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مشکلات دامداران استان در تأمین نهاده‌های دامی و مسائل و مشکلات مربوط به فضای کسب‌وکار استان بررسی شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا