ضرورت توسعه و گسترش حرفه آموزی و اشتغال زندانیان

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر لزوم توسعه و گسترش حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در استان تأکید کرد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی در نشست کارگروه‌های اجرای سند تحول قوه قضائیه استان با تأکید بر لزوم توسعه و گسترش حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در دوره حبس و نیز ضرورت جابجایی زندان تبریز اظهار داشت: یکی از راهکارهای بازسازی شخصیتی زندانیان و حمایت از خانواده زندانیان حرفه آموزی بوده که زندان‌های استان باید در کنار اشتغال، بحث حرفه آموزی زندانیان را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنعتی کشور می‌باشد، اضافه کرد: در خصوص بحث اشتغال زندانیان می‌توان از ظرفیت شهرک‌های صنعتی در راستای اجرای سند تحول قضائی استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص بهره مندی زندانیان از موضوع پابند الکترونیکی، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مصوبه کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان، زندانیانی که درخواست آزادی با پابند الکترونیکی داشته باشد در صورت احراز شرایط لازم با درخواستشان موافقت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مجموعه قضائی استان تکریم ارباب رجوع است، افزود: با توجه به این موضوع مکلف هستیم کرامت ارباب رجوع را حفظ کنیم ولو اینکه مجرم باشد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت توسعه فرهنگ صلح و سازش اضافه کرد: اهتمام اعضای شوراهای حل اختلاف استان در صلح و سازش باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به موضوع اجرای قانون جامع حدنگار، بیان کرد: توسعه معاملات با اسناد رسمی، از اهداف قوه قضائیه بوده و باید قانون جامع حدنگار (کاداستر) توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با سرعت بیشتری اجرا شود.

کارگروه‌های اطاله دادرسی، اتقان آرا، اجراهای احکام، نظام ضابطین، نظام کارشناسی، مبارزه با فساد، رفع موانع تولید، احیای حقوق عامه، معاملات عادی و کاداستر، کرامت ارباب رجوع و کارکنان، اشتغال زایی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و نظام وکالت، کارگروه‌های اجرای سند تحول قوه قضائیه استان هستند که از اول مرداد ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا