اعزام ۶۵۰ زائر از آذربایجان‌شرقی به مراسم اربعین حسینی

استاندار آذربایجان شرقی از اعزام ۶۵۰ زائر از استان به مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ارک خبر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم کل سهمیه تعیین‌شده را در زمان مقرر اعزام کنیم.

او با اشاره به اینکه مراسم اربعین امسال به صورت محدود برگزار می‌شود، افزود: زائران ایرانی با محوریت موکب‌داران و فعالان حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی به این مراسم اعزام می‌شوند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اعزام زائران ایرانی صرفاً از طریق هوایی خواهد بود، گفت: با اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان تردد زائران از مرز‌های زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرز‌ها ارائه نخواهد شد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید در این زمینه آگاه‌سازی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نظارت جدی بر نرخ بلیط پرواز‌ها در ایام اربعین را خواستار شد و گفت: باید به طور جدی پیگیری شود تا در این ایام افزایش قیمت بلیط رخ ندهد و در صورت امکان اداره‌کل حج و زیارت استان به خرید پرواز چارتر اقدام کند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان حضور عاشقان و زائران دلسوخته حسینی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق فراهم نشده ضروری است فضای جامعه را برای ایجاد پویش مردمی اربعین فراهم کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سهم استان از سهمیه ۳۰ هزار نفر اختصاص یافته به کشور ۶۵۰ نفر است که از طریق هوایی می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

بدر شکوهی افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا این سهمیه‌ها به اعضای موکب‌ها و موکب‌دارانی که در سال‌های گذشته در این زمینه فعالیت می‌کردند اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا