حرکت لاک پشتی آسفالت ریزی در تبریز/ بیشتر پروژه‌ها به خواب رفت

پروژه های آسفالت ریزی تبریز در این روزهای اخیر سرعتی لاک پشتی دارد و مدیران شهرداری پایین بودن اعتبارات و نداشتن کارخانه آسفالت در تبریز را دلیل این موضوع عنوان می کنند.

به گزارش ارک خبر، با وجود اینکه آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از نیازهای اساسی کلانشهر تبریز محسوب می‌شود اما همواره کیفیت پایین آسفالت خیابان‌ها به عنوان یک معضل ناتمام در این شهر در حال تکرار است.

فرسودگی آسفالت خیابان‌ها، معابر و از سویی کاهش عملیات آسفالت ریزی در برخی از مناطق تبریز، وضعیت نامناسبی را برای رانندگان به وجود آورده است؛ آنها از خسارات به وجود آمده برای خودروها در چنین تورم اقتصادی گله مند هستند و حالا آسفالت ریزی مناسب و یکپارچه در کلانشهر تبریز، مطالبه اکثر شهروندان تبریزی است.

توزیع ۶۰ هزار تنی آسفالت در سال گذشته

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اولویت بندی آسفالت ریزی مناطق با توجه به بررسی کمیته آسفالت مرکز و ابلاغ معاونت فنی و عمرانی شهرداری و با دستور شهردار کلانشهر تبریز یا معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، بر اساس اهمیت، سطح شریانی معابر و وضعیت خیابان‌ها، انجام و برای اجرا به سازمان عمران ارسال می‌گردد.

در سال جاری علیرغم مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا هم‌چنان خط تولید آسفالت را حفظ کرده‌ایم

بابک شریفی ادامه داد: در چهار ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری تبریز پخت، تولید و توزیع شده بود و در سال جاری علیرغم مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا هم‌چنان خط تولید خود را حفظ کرده و اجازه نداده‌ایم این مشکلات باعث رکود تولیدات سازمان عمران شود و در سال جاری نیز به همان میزان، آسفالت تولید شده است.

وی افزود: پخش آسفالت‌های اساسی توسط سازمان عمران از کارخانجات تولیدی انجام شده و لکه گیری و رفع خطر نیز با تأمین آسفالت سازمان عمران تبریز، اجرا و اولویت بندی از طریق کارگاه‌های امانی مناطق ده‌گانه و همچنین پخش و اولویت بندی آسفالت دستی در معابر فرعی و کوچه‌ها با تأمین آسفالت توسط سازمان عمران تبریز، انجام شده و اجرا با پیمانکاران آسفالت مناطق ده گانه می‌باشد.

آسفالت نیاز اساسی کلانشهر تبریز است

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: آسفالت ریزی از نیازهای اساسی کلانشهر تبریز و مطالبه مردمی است.

روح الله رشیدی ادامه داد: وضعیت آسفالت ریزی در محلات و مناطق مختلف کلانشهر تبریز بر اثر فرسودگی و حفاری‌های انجام گرفته طی سال‌های گذشته مطلوب نیست و با توجه به درخواست مکرر مردم نسبت به رسیدگی وضعیت آسفالت، شهرداری مکلف است تا اقدامات بیشتری را در این رابطه انجام دهد.

متأسفانه مناطق ۴، ۶ و ۷ شهرداری به دلیل پایین بودن اعتبارات، سهم کمتری در آسفالت ریزی دارند

رشیدی بیان کرد: کیفیت آسفالت هم از مباحثی است که همواره موجب نارضایتی مردم است و در حال حاضر این مسئله در کمیته کارشناسی کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به ضعیف بودن برخی از مناطق از حیث منابع مالی و عدم جذب اعتبارات لازم برای آسفالت ریزی افزود: متأسفانه مناطق ۴، ۶ و ۷ شهرداری به دلیل پایین بودن اعتبارات، سهم کمتری در آسفالت ریزی دارند که باید با راه‌اندازی خزانه متمرکز، از تداوم محرومیت در این مناطق، جلوگیری کرد.

افزایش عملیات آسفالت ریزی تا پایان سال جاری

وی در پایان گفت: بر اساس تعهدات معاونت فنی و عمرانی، تا پایان سال جاری عملیات آسفالت ریزی قابل توجهی در سطح کلانشهر تبریز انجام خواهد گرفت.

یکی از کارمندان تبریزی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: به دلیل شغلی که دارم هر روز با خودروی شغلی تردد می‌کنم اما وضعیت چاله‌های شهر، اغلب رانندگان را آزرده خاطر کرده است و با وجود اینکه شهروندان، همواره قبل از پرداخت حقوق، مالیات و عوارض را واریز می‌کنند پس انتظار می‌رود محیط شهری نیز در حد معقول باشد.

حسینی ادامه داد: چاله‌های شهر موجب ترکیدن لاستیک و شکستن رینگ می‌شود که در چنین وضعیت اقتصادی و تورم، هزینه‌های زیادی را به همراه دارد؛ آیا مسئولین شهری وضعیت چاله‌ها در سطح شهر تبریز را نمی‌بینند؟

خسارت به جلوبندی خودرو به دلیل وضعیت نامناسب آسفالت در تبریز

وی افزود: شهروندان در قبال پرداخت مالیات، انتظار دارند از خدمات بهینه بهره‌مند شوند و یکی از علل فرار شهروندان از پرداخت مالیات، به خاطر وضعیت و مشکلات شهری است که با وجود پرداخت مالیات و عوارض، رفع نمی‌شود.

چندین بار به دلیل تعمیرات خودرو بر اثر برخورد با چاله‌های شهر، معترض شده‌ام اما متأسفانه کسی به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند

این شهروند مطالبه‌گر بیان کرد: چندین بار به دلیل تعمیرات خودرو بر اثر برخورد با چاله‌های شهر، معترض شده‌ام اما متأسفانه کسی به این وضعیت رسیدگی نمی‌کند.

دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: آسفالت ریزی در کلانشهر تبریز بر اساس برنامه تعیین شده پیش می‌رود تا به صورت شفاف، مناطق آسفالت ریزی مشخص گردد.

احد صادقی ادامه داد: در حال حاضر از وضعیت آسفالت ریزی در کلانشهر تبریز راضی نیستم و متأسفانه آسفالت ریزی در مناطق کم برخوردار شهر (شهرداری منطقه ۱۰) کمتر انجام می‌گیرد اما قرار بر این است تا در آینده، روند آسفالت ریزی در مناطقی که بیشتر احساس می‌شود افزایش یابد.

وی از تأسیس کارخانه تولید آسفالت در کلانشهر تبریز خبر داده و افزود: با تأسیس کارخانه تولید آسفالت، روند آسفالت ریزی در سطح شهر نیز افزایش خواهد یافت.

صادقی جمع کل تناژ آسفالت اجرا شده در ۵ ماهه سال جاری را ۹۰۰۱۸ تن اعلام کرده و گفت: عملیات آسفالت ریزی در مناطق ۷ و ۱۰ کلانشهر تبریز نسبت به مناطق ۲،۵ و ۹ کمتر است.

وضعیت نامناسب آسفالت اتوبان پاسداران

یکی دیگر از شهروندان تبریزی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: وضعیت نامناسب آسفالت اتوبان پاسداران برای من که هر روز از این مسیر با خودروی شخصی تردد می‌کنم بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

علیزاده ادامه داد: من هر روز با خودروی پراید از این مسیر تردد می‌کنم و کاملاً تمام دست انداز و چاله‌های موجود در این مسیر را حس می‌کنم حتی چند بار لاستیک و رینگ خودرو بر اثر تردد در این مسیر نامناسب، آسیب دیده و در چنین وضعیت اقتصادی که هر روز قیمت‌ها به صورت نجومی بالا می‌رود، مجبور شده‌ام با حقوق کارمندی خودروی خود را تعمیر کنم.

این شهروند مطالبه‌گر افزود: با وضعیت نامناسب آسفالت، مردم مجبور به پرداخت عوارض هستند در حالی که به دلیل وضعیت نامناسب آسفالت باید خسارتی به مردم پرداخت شود.

حالا نیاز اساسی کلانشهر تبریز، آسفالت ریزی یکپارچه و افزایش آسفالت ریزی در برخی از مناطق است که شاید با تأسیس کارخانه جدید و تازه نفس آسفالت در کلانشهر تبریز، روند آسفالت ریزی نیز افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا