دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان امروز تبیین شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشت سال دفاع مقدس را دوران طلایی و پر افتخار برای ملت ایران دانست و بر ضرورت تبیین دستاوردهای آن برای نسل جوان امروز تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر، در بخشی از متن پیام بهرام عین اللهی به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: تاریخ گهربار و پرحماسه این سرزمین همواره بیانگر تجلی و تأسی راست قامتان و دلباختگان عرصه جهاد و شهادت به مولا و مقتدای خویش حضرت اباعبدا… الحسین (ع) که در روز عاشورا  نوای «هل من ناصر ینصری» را بر جهان طنین افکن بودند و امروز پاکبازان راستین امامت و ولایت، شجاعانه و عاشقانه با شهادت خویش برگ زرین دیگری از حدیث عشق و تبعیت از مولا و مقتدای خود را رقم می زنند.
وی افزود:‌ هشت سال دفاع مقدس، حکایت از دوران طلایی و پر افتخار ملتی دارد که صبر، عزت، وحدت و همدلی را پیشه خود و امنیت، پیروزی و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آورد، بنابراین ما وظیفه داریم که دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل جوان امروز تببین کنیم تا اخلاق، مهربانی و از خودگذشتگی شهیدان را الگوی خود قرار دهند.
عین اللهی گفت:‌ جامعه سلامت کشور پر افتخارمان در تمام ادوار دشوار تاریخ معاصر ایران دوشادوش ملت ایران ایستاده و تخصص، مسئولیت و اعتبار خویش را در طبق اخلاص نهاده است. در طول سال و ماه های اخیر با صف آرایی و مبارزه ای قهرمانانه و شهادت گونه در برابر ویروس کرونا، یک بار دیگر نام و آوازه خود را در دل ها و جان ها مردم ایران اسلام  طنین انداز و جاودانه ساخت.
وزیر بهداشت تصریح کرد: مجاهدت های جامعه سلامت در رویارویی با پاندمی کرونا و تقدیم شهدای بسیار در صیانت از سلامت جامعه، درسنامه ای از ایثار،  فداکاری و عمل به مسئولیت الهی است. یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم.
در تقویم رسمی کشور از ۳۱ شهریورتا ۶ مهر ماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا