واکسیناسیون کرونایی ۶۷.۳ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون کرونایی ۶۷.۳ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی (مجموعه دانشگاه‌ علوم پزشکی تبریز و دانشکده‌های علوم پزشکی سراب و مراغه) خبر داد.

به گزارش ارک خبر،دکتر محمدحسین صومی جمعه شب، دوم مهرماه، در گفت‌وگوی خبری با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در استان، گفت: بیش از ۲۰ درصد از این گروه سنی نیز تاکنون در استان واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کاهش ملایم وضعیت کرونایی (تعداد بروز بیماری، فوتی‌ها و بستری‌ها) در استان، افزود: تنها دو شهر تبریز و ملکان در وضعیت قرمز قرار دارند که انتظار می‌رود در هفته جاری وضعیت آن‌ها به رنگ نارنجی تغییر یابد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۲۰ مرکز سلامت به همراه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان، ادامه داد: ظرفیت تزریق روزانه ۱۵۰ هزار دز واکسن در استان وجود دارد اما متاسفانه طی روزهای اخیر حضور مردم برای تزریق واکسن کمتر شده است.

صومی با بیان این‌که تاکنون تنها ۲۷ درصد از مردم دز دوم واکسن خود را دریافت کردند، تاکید کرد: از مردم خواهشمندیم که در اسرع وقت جهت دریافت واکسن خود به خصوص دز دوم به مراکز مراجعه کنند. واکسیناسیون کرونایی در استان، بدون ثبت‌نام و فقط با به همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به یکی از مراکز انجام می‌گیرد.

وی افزود: اکنون دز دوم تمامی واکسن‌ها و دز اول سینوفارم و برکت در سطح استان به اندازه کافی وجود داشته و تزریق می‌شود. تعداد محدودی واکسن اسپوتنیک نیز به دستمان رسیده که قرار است از امروز به عنوان دز اول تزریق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا