اِلِمان‌های مرتبط با دفاع مقدس در نقاط مختلف تبریز نصب ‌می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تلاش می‌کنیم تا تندیس‌ها و المان‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس را در جای جای تبریز و در راستای ماندگاری یاد و نام شهدا نصب ‌کنیم.

به گزارش ارک خبر،به نقل از شهریار، علی نوای باغبان صبح امروز در ویژه‌برنامه زنده بوم‌گرد با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و تبریک هفته گردشگری، اظهار کرد: لحظه به لحظه و روز به روز هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران و رزمندگان اسلام خاطره است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما جزو پیشروترین شهرهایی هستیم که پارک موزه عظیمی را احداث کردیم که یادمان بزرگی نیز در آن احداث شده است و چند تن از شهدا نیز آنجا آرمیده اند. با همکاری شورا و شهرداری، این پارک موزه افتتاح شده و میزبان برنامه‌های مختلف هفته دفاع مقدس است.

باغبان با بیان اینکه این پارک‌موزه، یکی از بزرگ‌ترین پارک موزه‌هایی است که با ۱۰ هکتار احداث شده و در آینده نیز تکمیل خواهد شد، گفت: سردر کوچه‌های تبریز، پلاک‌های مزین به نام شهدا و با مشخصات شهدا نصب شده و در کنار آن یادمان و المان‌هایی در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

وی افزود: المان شهدای بنام لشگر عاشورا در میدان آذربایجان نصب شده است و تلاش داریم این نمادها را بیشتر کنیم و تندیس‌ها و المان‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس در جای جای تبریز و در راستای ماندگاری یاد و نام شهدا نصب ‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: برای پنج هزار شهید استان، برنامه‌ای ویژه داریم که یادمان و نام و یاد آنها را گرامی بداریم.

وی گفت: تبریز چند آرامستان دارد که میزبان شهدا هستند اما وادی رحمت تبریز، قطعه‌ای به نام گلزار شهدا دارد که چند سال است روی این موضوع کار شده و المان و سقف آن به بهترین شکل کار شده است.

باغبان بیان کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و اعتقاد دارم هرچه قدر برای شهدا و خانواده‌های معظم آنها بپردازیم، بازهم کم است، چرا که ما مدیون شهدا هستیم.

همزمان با هفته گردشگری و بوم‌گردی، برای نخستین بار در ایران، ویژه‌برنامه تخصصی بوم‌گرد با مشارکت اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار و از طریق رادیو فرهنگ و تلویزیون‌های اینترنتی سپهر و ایران‌صدا به‌صورت زنده پخش شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا