صدور نخستین پروانه‌ فعالیت گردشگری کشاورزی در آذربایجان شرقی

معاون گردشگری آذربایجان شرقی از صدور پنج پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی در شهرستان‌های تبریز، مراغه، مرند و جلفا خبر داد.

به گزارش ارک خبر، علیرضا بایرام زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: تعداد کل پروانه‌های صادره گردشگری کشاورزی در استان ۱۴ مورد است که شهرستان اهر با ۶ مورد در صدر این لیست قرار دارد. مجوزهای فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی استان برای واحدهایی صادر می‌شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی را نیز دارا هستند.

معاون گردشگری آذربایجان شرقی افزود: در همین راستا پنج پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی در شهرستان‌های تبریز، مراغه، مرند و جلفا صادر شد.

او ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد کشاورزی استان، تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری استان در تلاش هستیم تعداد پروانه‌های بهره‌برداری گردشگری کشاورزی را تا پایان سال به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش دهیم.

بایرام زاده اظهار داشت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی است و این امر بستر مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است ازجمله مهم‌ترین جشنواره‌ها در این زمینه می‌توان به جشنواره‌های سیب مراغه، هلو شبستر، انگور ملکان، زعفران مرند، زغال‌اخته کلیبر و جشنواره سماق هوراند اشاره کرد. همچنین می‌توان جشنواره گلاب‌گیری گل محمدی در شهرستان اسکو و آذرشهر را نیز از دیگر ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری کشاورزی استان عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا