۴۵ درصد اهری‌ها دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: تاکنون حدود ۴۵ درصد از کل جمعیت این شهرستان دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش ارک خبر،محمد میرزاپور گفت: از کل جمعیت شهرستان اهر تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دو دز واکسن را دریافت کرده اند که نیاز است برای کنترل پیک کرونا ۷۰ درصد جمعیت حتما ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی افزود: با توجه به آمار حدود ۴۵ درصدی تزریق دو دز واکسن کل جمعیت شهرستان اهر متاسفانه این آمار خوبی برای کنترل پیک بعدی کرونا در این شهرستان نبوده و باید افرادی که تاکنون دز اول و دوم واکسن خود را دریافت نکرده اند هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

میرزاپور با اشاره به این‌که تزریق دز دوم واکسن برای افرادی که دز اول را دریافت کردند در اولویت است گفت: تمام مراکز واکسیناسیون مستقر در سطح شهرستان اهر از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب دایر بوده و برای خدمت رسانی به عموم همشهریان آماده هستند و افرادی که تاکنون برای تزریق دز دوم مراجعه نکردند در اسرع وقت به این مراکز مراجعه نمایند.

وی ضمن انتقاد از عدم مراجعه ۱۵ هزار نفر برای دریافت دز دوم واکسن سینو فارم در اهر افزود: برای اثر بخشی و تاثیر پذیری واکسن کرونا باید هر دو دز اول و دوم دریافت شود.

میرزاپور در ادامه از مادران باردار که ۱۲ هفته بارداری را سپری کرده اند نیز خواست بدون نگرانی نسبت به واکسیناسیون اقدام نمایند؛ چرا که طبق بررسی ها و مطالعاتی که در این خصوص انجام شده تاکنون هیچ مستند علمی در رابطه با این‌که بعد از واکسن مادران باردار عوارض خطرناکی دارد مشاهده نشده است.

وی همچنین گفت: تا امروز بیش از۷۰ درصد دانش آموزان سنین ۱۲ الی ۱۸ سال شهرستان اهر واکسیناسیون شده اند که از ۳۰ درصد باقی مانده نیز تقاضا داریم حتما نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

میرزاپور افزود: در حال حاضر واکسن کرونای مجوز دار برای تزریق به مادران باردار و گروه سنی دانش آموزان در کل کشور و شهرستان اهر واکسن سینو فارم می باشد که تاکنون عارضه خطرناک و خاصی به غیر از سردرد و کوفتگی خفیف عضلانی یک تا دو روزه برای این افراد نداشته است.

وی گفت: با توجه به آغاز سالتحصیلی جدید دانشگاه ها و مدارس و برای مقابله با خطر ابتلا به کرونا حتما دانش آموزان و دانشجویان نسبت به تزریق دو دز واکسن اقدام نمایند و بعد از دز دوم نیز چهار هفته زمان لازم هست تا ایمنی بدن به صورت کامل نشان دهد.

میرزاپور افزود: شرط حضور دانش آموزان و کارکنان در مدارس و محل کار دریافت دو دز واکسن یا در صورت عدم واکسیناسیون هفته ای دوبار آزمایش (PCR) با هزینه شخصی انجام دادت تا بعد از اطمینان از سلامتی خود در مدارس و محل کار حضور پیدا کنند در غیر این صورت اجازه حضور در این مکان ها داده نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال اوج گیری بیماری کرونا از همشهریان خواست حتما رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن را جدی گرفته و در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون خود و اطرافیان اقدام نمایند.

میرزاپور در پایان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت کل شهرستان اهر واکسیناسیون شده اند و هیج مشکل حادی در این افراد مشاهده نشده است لذا همشهریان بدون توجه به شایعات نسبت به واکسیناسیون همگانی اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا