کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در نوار شمالی کشور

با نفوذ جریانات سرد شمالی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق رخ می‌دهد.

به گزارش ارک خبر،بر اساس پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری از امروز تا پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق رخ می‌دهد، دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش مورد انتظار است و طی این مدت در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف رخ خواهد داد.

روز جمعه در برخی نقاط استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش رخ خواهد داد.

روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل رخ خواهد داد بنابراین خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق پیش‌بینی می‌شود همچنین خلیج فارس نیز تا پایان هفته جاری مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۷ و ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا