حضور اجباری و رایگان نوآموزان استثنایی در پیش دبستانی ها

خبرگزاری ارک – رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: کلاس های آمادگی ۱ و ۲ برای ناشنوایان،نابینایان و کم توانان ذهنی و حرکتی و جسمی از ۵ سالگی به صورت اجباری و رایگان برگزار می شود.

مجید قدمی درباره  تحصیل دانش آموزان استثنایی در مدارس شبانه روزی گفت:مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان استثنایی بیشتر در مناطق محروم و روستایی است و تمام هزینه های تحصیل پرداخت می شود.

وی افزود:محدود شدن مدارس شبانه روزی سیاست خوبی است چراکه دانش آموزان باید در کنار خانواده ها باشنداما به دلیل اینکه در روستا ها دانش آموزان استثنایی کم است به مدارس شبانه روزی منتقل می شوند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی تصریح کرد:تعداد ۲۰ مدرسه شبانه روزی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان های مختلف  وجود دارد.

وی بیان کرد: دانش آموزان نابینا، ناشنوا و معلولین جسمی حرکتی به مدارس عادی روستا ها منتقل می شوند اما دانش آموزان کم توان ذهنی برای خواندن دوره متوسطه حرفه ای باید متمرکز در یک مدرسه باشند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در ادامه درباره  کلاس های پیش دبستانی نوآموزان استثنایی نیز بیان کرد:حضور نوآموزان استثنایی در آمادگی ۱ و ۲ رایگان است.

وی ادامه داد:کلاس های آمادگی ۱ و ۲ برای ناشنوایان،نابینایان، کم توان ذهنی و حرکتی و جسمی از ۵ سالگی به صورت اجباری برگزاری می شود.

قدمی تصریح کرد:نوآموزان در آمادگی قوانین و مقرارات و گفتار درمانی را یاد می گیرند تا هنگامی که در مدارس عادی حضور می یابند با مشکلی روبه رو نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دکمه بازگشت به بالا