سرآشپز

نام غذا: سوپ گل کلم

مواد لازم: گل کلم ۱ عدد، سیب زمینی بزرگ ۱ عدد، پیاز ۱ عدد، سیر ۱ بوته، جعفری به مقدار لازم، آب سبزیجات ۴ پیمانه، روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری، زردچوبه ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه: ابتدا سر بوته سیر را به اندازه ای می بریم که سیرها دیده شوند. سپس سیر را در فویل آلومینیوم قرار داده و کمی روغن زیتون می ریزیم. فویل را پیچیده و در فر ۲۰۰ درجه سانتیگراد از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه قرار می دهیم. سیر ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم که کمی خنک شوند. بعد سیر ها را از قسمت ته فشار می دهیم تا از پوست جدا شوند.
گل کلم را به صورت گل های کوچک در آورده و سیب زمینی و پیاز را نگینی خرد می کنیم. پیاز را ۱۰ دقیقه در باقی روغن زیتون تفت می دهیم تا نرم شود. سپس گل کلم، سیب زمینی و زردچوبه را اضافه کرده و در ظرف را می گذاریم تا با حرارت کم بپزد. بعد از ۱۰ دقیقه سیر و آب سبزیجات را ریخته و حرارت را زیاد می کنیم. زمانی که به جوش آمد حرارت را کم کرده و در ظرف را می گذاریم. پس از ۱۵ دقیقه سوپ را در مخلوط کن ریخته و به شکل پوره در می آوریم. سوپ را در ظرف مورد نظر ریخته و با جعفری تزیین می کنیم. همراه آب لیمو و نان سرو می کنیم.
* می توانیم به جای جعفری از گشنیز استفاده کنیم.

الناز اشراقی

 

 

دکمه بازگشت به بالا