شناسایی و دستگیری سارق بازار فرش تبریز و کشف اموال سرقتی

فرمانده انتظامی تبریز از شناسایی و دستگیری سارق بازار فرش این شهر و کشف اموال سرقتی خبر داد.

به گزارش ارک خبر،سرهنگ رمضان الهوردیان با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر اخبار واصله از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک باب مغازه فرش دستباف در بازار مورد دستبرد قرار گرفته است، ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند که سارق از تعطیلی بازار استفاده کرده و شب هنگام با ورود به یکی از مغازه‌های فرش فروشی تعداد ۱۶تخته فرش دستباف به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان را به سرقت برده است.

وی افزود: ‌که بلافاصله رئیس کلانتری ۱۶ محققی تبریز به همراه عوامل تخصصی ضمن بررسی شیوه سرقت دستورات تخصصی را در جهت کشف و دستگیری سارق و بررسی آثار و شواهد به جا مانده از سرقت در دستور کارماموران کلانتری ۱۶ تبریز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در طول مدت ۲۳ روزه قریب به ۱۲۰ دستگاه دوربین مدار بسته و حدود ۳۶ هزار عکس و حدود یکصد مورد خودرو بررسی شد.

الهوردیان گفت: موضوع هر روز پیچیده‌تر می‌شد و سارق که بسیار حرفه‌ای عمل کرده بود، با تلاش ماموران خودروی سارق حوالی بازار شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضایی وبا تحت نظر گرفتن خودرو طی چهار ساعت مراقبت قدم به قدم در یک عملیات ضربتی و بی‌نقص فرد مورد نظر در یکی از خیابانهای اطراف محل سکونت و با شگردهای خاص پلیسی دستگیر شد.

وی یادآور شد: سارق در همان لحظات اولیه پس از مواجه شدن با داده‌های موجود و در دست پلیس لب به اعتراف گشود و از منزل نامبرده تعداد ۱۶ تخته فرش سرقتی کشف و به کلانتری انتقال و در ادامه بازجویی‌های فنی و حرفه‌ای پلیس، فرد سارق به تعداد هفت فقره سرقت که از سال ۱۳۹۴ تا کنون از بازار فرش انجام داده بود، اعتراف و تعداد ۳۵ قطعه فرش که توسط سارق در مکانهای مختلف پنهان کرده بود نیز کشف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس،  این مقام انتظامی گفت: ارزش ریالی فرش‌های مکشوفه به ارزش ۴ میلیارد تومان برآورد شده است که تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا