حل مشکلات مرزی می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی کمک کند

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: حل مشکلات مرزی می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و تسهیل در امر صادرات و واردات کمک کند و باید نقاط مرزی ما بتوانند در وضعیت اقتصادی استان و کشور تأثیرگذار باشند.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در سفر به شهرستان جلفا، از پایانه مرزی نوردوز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این نقطه مرزی قرار گرفت.

وی سپس در جلسه کارگروه ویژه مرزی، مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی استان را با حضور مسئولان مرتبط بررسی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا، تأکید کرد: نقاط مرزی استان باید در وضعیت اقتصادی استان و کشور تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر ارتقای کمی و کیفی مناطق آزاد و مرزی برای توسعه تجارت خارجی، گفت: موانع توسعه مناطق مرزی را باید رفع کنیم.

وی همچنین به سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: عزم جدی برای حل مشکلات و توسعه منطقه آزاد ارس و پایانه‌های مرزی استان وجود دارد.

خرّم با تأکید بر اقدامات هدفمند برای ایجاد بازارچه‌های مرزی و زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل و جلوگیری از برخی تنش‌های مرزی، گفت: برخی از زیرساخت‌ها در نقاط مرزی نوردوز و خداآفرین دارای مشکل است که با همکاری دستگاه‌های مسئول برای اصلاح آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جانشین فرماندهی انتظامی استان، فرمانده مرزبانی استان، مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و امنیتی و انتظامی استانداری، ناظر گمرکات استان و رئیس گمرک نوردوز هم در این بازدید استاندار آذربایجان شرقی را همراهی کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا