وقف بیشتر برای حوزه نماز و مهدویت در جامعه ضروری است

تبریز- رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به نبود منابع پایدار مالی برای مساجد، لازم است تا وقف بیشتری در حوزه نماز و مهدویت در جامعه انجام شود.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام مجید آقاجانی، در مراسم اهدای لوح تقدیر حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور به مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به علت انتخاب این اداره کل به عنوان دستگاه شایسته تقدیر در حوزه نماز، افزود: توجه به حوزه نماز و مهدویت و اقامه نماز در ادارات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برخی ادارات کل مانند اوقاف و امور خیریه استان در این زمینه اقدامات بزرگی انجام داده‌اند، اما اطلاع رسانی خوبی از این اقدامات نمی‌شود.

وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش ستادی و عملیاتی اقامه نماز فعال است، اظهار داشت: با تعامل این ۲ نهاد می‌توان کارهای بزرگی را در این حوزه‌ها انجام داد و با همکاری این ستاد و اداره کل اوقاف و امور خیریه، مسابقات مختلفی مانند کتابخوانی برگزار و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه اجرا شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دیوارنویسی‌ها و نصب المان‌های مربوط به نماز و برنامه‌های مهدویت در تبریز، گفت: نمازخانه‌های بین راهی سطح استان دارای برخی مشکلات بودند که به تازگی یکی از خیران مسجدساز برای رفع آنها کمک مالی کرده است.

حجت الاسلام آقاجانی، با بیان این‌که امامزاده‌ها باید مرکز فرهنگی شوند، ادامه داد: به برخی امامزاده‌هایی که در مناطقی دورتر از مناطق مسکونی مثلاً بالای کوه واقع شده‌اند، توجه چندانی نمی‌شود، اما سایر امامزاده‌ها در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

وی با اشاره به کمک‌های مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه به خادمان مساجد بین راهی استان، یادآوری کرد: بهتر است برای مساجد بین راهی آذربایجان شرقی، به نام هیأت امنا یک حساب بانکی مشخصی باز شود تا این مساجد دارای شناسنامه مشخص برای کمک شوند و مشکلی از این بابت برای آنها ایجاد نشود.

دکمه بازگشت به بالا