بمناسبت سالگرد انتشار روزنامه ارک* نوشته محمد اشراقی

بمناسبت سالگرد انتشار روزنامه ارک
*مدیرمسئول – محمّد اشراقی
چهارده آبانماه هرسال جزو روزهای جشن و کیک خوری همکاران روزنامه کثیرالانتشار ارک می باشد.
در اولین روز و روزها اولیه بعدی دراستان  آذربایجان با ترکیب پیشین یعنی منطقه شمالغرب کشور شامل استانهای فعلی:( آذربایجان شرقی،
آذربایحان غربی، اردبیل و زنجان) و استان همدان چاپ و انتشار روزنامه ارک حاوی  مطالب ترکی، خوش درخشید.
در روز انتشار و روزها و هفته های بعد پیام های مشوق زیادی از طرف فرهیختگان علاقمندان به  زبان و فرهنگ ترکی آذربایجانی، از چاپ و انتشار روزنامه ای دارای اخبار  و مطالب ترکی (روزنامه  ارک) خوشحالی خود را از طریق تلفن، نامه، مقاله و شعر به ناشر روزنامه ابراز می داشتند.
صندوق پستی روزنامه شاهد وصول انبوهی از مکاتبات و مطالبی می شد که از اقصی نقاط ایران  مثل هدایای گرانبها دریافت و نگارنده را شاد می کرد.
بعدها با تغییر شرایط و افزایش نشریات ترکی زبان، مکاتبات و روابط محدودتر شد.  عمر  نشریات جدید بعلل و مشکلات گوناگون کوتاه بودند. البته علیرغم کوتاه بودن عمر برخی از مطبوعات ، در حال حاضر عده ای از نشریات در استانهای و مناطق ترک نشین، نشریات ترکی نویس منتشر می شوند.
خوشبختانه روزنامه ارک در دهۀ سوم فعالیت ،مغلوب مشکلات و تضییقات مشخص و مبتلابه مطبوعات نشده و امروزه به عنوان یک روزنامه کثیرالانتشار در سی و دو سالگی انتشار خود قرار دارد و سالگرد انتشار خویش را جشن می گیرد. و مدیریت وکارکنانان آن مشترکا این روز مبارک را به مردم ، مسئولین فرهنگی استان و مرکز تبریک می گویند.
یادآوری می شود که کوتاهی عمر جزو خصائص مطبوعات بشمار می رود ولی علاقه و تحمل زیاد ناشر، روزنامه ارک را جزو معمرین روزنامه های ایران کرده است.
بدینوسیله با ابراز خوشحالی و افتخار از تداوم خدمت درپیشکسوتی عرصه مطبوعات، امید است، توفیق ادامه  تلاش در انتشار روزنامه ارک ، نگارش مطالب و اشعار و چاپ و انتشار مجموعه های ذیربط به عنوان خدمت به مردم از دست نرود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا