حفاظت و مرمت سر درب و سربینه حمام تاریخی شیشوان عجب‌شیر

عجب شیر- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی از حفاظت و مرمت سر درب و سربینه حمام شیشوان عجب‌شیر طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ارک خبر،احمد حمزه زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در عجب شیر گفت: پروژه عملیات حفاظت و مرمت حمام تاریخی روستای شیشوان در شهرستان عجب‌شیر در راستای صیانت از مواریث تاریخی انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات مرمت و حفاظت حمام تاریخی شیشوان توسط متخصصان معاونت میراث‌فرهنگی پس از ساماندهی محیطی و آواربرداری محل آغاز شده است، گفت: طی مراحل گذشته اقداماتی نظیر استحکام‌بخشی حمام، مرمت دیوارهای باقی‌مانده، اجرای پایه‌های سربند، اجرای طاق‌های میان‌دری و گنبد در سربند، کانال زه‌کشی در ضلع شرقی حمام، خاک‌برداری و نخاله برداری، اجرای طاق‌ها و مدول اولیه انجام شده است.

حمزه زاده از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات مرمتی حمام شیشوان خبر داد و گفت: در این مرحله از عملیات مرمتی حمام شیشوان، سر درب و سر بی نه آن مورد مرمت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این اداره‌کل طی سال جاری با نظارت مستمر بر پروژه‌های مرمتی در نظر دارد تا بخش عمده‌ای از عملیات تخصصی و فنی ابنیه تاریخی را انجام و برای احیا و باز زنده‌سازی آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری آماده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا