۱۲ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل بار آذربایجان‌شرقی جابجا شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده از سال جاری ۱۲ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل بار استان جابجا شده است.

به گزارش ارک خبر،کاظم تیمورزاده، افزود: این میزان بار با صدور بیش از ۹۱۰ هزار و ۶۰۰ برگ بارنامه از سوی این ناوگان به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یک میلیون و ۹۲۵ هزار مسافر را با بیش از ۲۷۴ هزارسفر جابجا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از ناوگان باری استان و ۳۷ هزار و ۵۰ راننده دارای کارت هوشمند بوده و ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافری استان فعال است.

تیمورزاده، ادامه داد: هم اکنون ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۷۴ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می کنند.

وی یادآوری کرد: ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین و ۱۶ انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین المللی در سطح استان فعال هستند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا