واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت تا پایان آبان/معرفی متخلفان ارز دارو

وزیر بهداشت در اولین نشست خبری که در محل ستاد وزارتخانه برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ارک خبر،بهرام عین اللهی، روز دوشنبه در اولین نشست خبری بعد از انتخاب شدن به عنوان وزیر بهداشت دولت سیزدهم، در ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت نظام سلامت کشور پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به آغاز شروع به کار دولت سیزدهم، گفت: ما روزهایی را پشت سر گذاشته‌ایم که روزانه ۵۰ هزار مبتلا به کووید ۱۹ را داشتیم و این یک فاجعه ملی بود.

وزیر بهداشت با اشاره به واردات ۱۵۰ میلیون دوز واکسن به کشور، افزود: این حجم از واردات با سختی و دشوارهایی زیادی صورت گرفته است.

عین اللهی با اعلام اینکه تاکنون ۹۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، ادامه داد: این حجم از کار فقط با همکاری و مشارکت مردم رقم خورده است.

وزیر بهداشت گفت: اگر قرار بود این حجم از تزریق را انجام خود ما انجام دهیم، حداقل یک سال زمان می‌برد.

عین اللهی با اشاره به ساخت واکسن در کشور، افزود: در حال حاضر ۵ مرکز ساخت واکسن در کشور فعال هستند و امیدوارم دوز سوم با واکسن‌های داخلی انجام شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان آبان بتوانیم واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت کشور را تکمیل کنیم و به ایمنی جمعی برسیم.

وی با عنوان این مطلب که نگران موج ششم هستیم که در کشورهای اطراف ما شروع شده است، گفت: در آماده باش هستیم و از نظر مواجهه با بیماران کرونایی، به مرز آمادگی کامل رسیده‌ایم.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که تلاش‌های مدافعان سلامت قابل توصیف نیست، افزود: باید قدردان زحمات و جانفشانی کادر بهداشت و درمان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین واکسن کرونا، گفت: ما نمی‌توانستیم معطل واکسن‌های داخلی بمانیم تا برسد. اگر این طور بود تا الان نمی‌توانستیم ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تأمین کنیم.

عین اللهی در ادامه با اشاره به شائبه‌هایی که در عملکرد سازمان غذا و دارو وجود دارد، افزود: تحقیق و تفحص در حال انجام است و در دوره جدید سیاست ما را خواهید دید.

وی ادامه داد: کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند و دارو را با نرخ ارز آزاد فروخته‌اند، به زودی به مردم معرفی خواهند شد.

وزیر بهداشت در ارتباط با شرایط بازگشایی مدارس، گفت: ما معتقدیم بچه‌ها از شرایط آموزش در دوران کرونا آسیب دیده‌اند و هر وقت شرایط مهیا شد باید به مدرسه بروند.

عین اللهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر از یک میلیارد یورو اعتبار صندوق ملی توسعه هزینه شده است، افزود: برای تأمین واکسن زیاد هزینه شده و آنچه را می دانم اینکه ۱۰۰ هزار یورو اعتبار باقی مانده است که داریم تلاش می کنیم از طریق معاونت اقتصادی دولت، بودجه لازم را تأمین کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا