امنای موقوفات کشور از طیف‌های مختلف اجتماعی نصب شده‌اند

مدیرکل امور متولیان و امنای موقوفات سازمان اوقاف با بیان این‌که وقف یک حوزه اجتماعی و برای همه مردم است، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، امنای موقوفات کشور از تمامی طیف‌های اجتماعی از امام جمعه یک شهر گرفته تا حتی مردم بومی روستایی را شامل شده و تاکنون نصب شده‌اند.

به گزارش ارک خبر،محمد رمضانی در جلسه دوره آموزشی و توجیهی امین موقوفات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت امنای موقوفات در اداره موقوفات، ظرفیت مغفولی است که در قانون اوقاف وجود داشته اما سال‌ها به آن توجه نشده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که اصل وقف یک کار مردمی و غیردولتی است که سازمان دولتی اوقاف به عنوان یک امانتدار، اداره‌ی این سمت حسنه دینی را برعهده دارد، افزود: افراد بسیاری در طول سالیان سال با نیت‌های مختلف خیرخواهانه خود، اموال و دارایی‌ها را وقف کردند.

وی در خصوص مجموعه وظایف سازمان اوقاف در حوزه وقف، ادامه داد: نخستین و اصلی ترین وظیفه این سازمان، حفظ اصل موقوفات و در گام بعدی افزایش عواید و درآمدهای موقوفه است تا از طریق نظارت، این عواید به درستی احصا شود و در نهایت منجر به اجرای صحیح نیت واقفان شود.

رمضانی با تاکید بر این‌که سازمان اوقاف، مجری نیت واقفان است، گفت: آذربایجان شرقی در حوزه نصب امین، با درایت و تدبیری که مدیرکل اوقاف این استان داشته یکی از افتخار ما به شمار می‌رود.

وی در خصوص طرح نصب امین موقوفات، اظهار کرد: در صورتی اجرای این طرح موفق می‌شود که تعامل نزدیکی بین امین و ادرات اجرایی برقرار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح باید اعضای هیات امنای موقوفات اطلاع کافی نسبت به موقوفات را با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، بازدیدهای میدانی و … کسب کنند.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه حکم امین‌های موقوفات استان اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا