مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی: در حال پیگیری از محل قضایی هستیم

مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی از وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون خبر داد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به موضوع وقفی بودن عرصه معدن مس سونگون، اظهار کرد: روستای سونگون یک عرصه وقفی است اما با توجه به این‌که معادن بر اساس قانون جزو انفال و از آن بیت المال هستند، یک تداخلی در این خصوص وجود داشت که در حال پیگیری از محل قضایی هستیم و به نظر می‌رسد که تنها راه حل این موضوع تنظیم اجاره نامه خواهد بود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار وقف و بیش از ۲۰ هزار رقبه در استان، گفت: امسال بیش از ۵۰ وقف جدید در استان ثبت شده و آذربایجان شرقی در این حوزه جزو استان‌های برتر کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به هدف سازمان اوقاف در راستای مردمی سازی وقف در کشور، گفت: برای موقوفات سطح استان، امین نصب می‌شود که این امین موقوفات از میان مردم بوده و اجازه اداره صفر تا ۱۰۰ موقوفه را خواهند داشت؛ هم‌چنین بیش از ۱۵۰۰ قنات وقفی در استان احیا شده و برای آن‌ها امین آب نصب شده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات این اداره کل در دوران کرونا نیز خاطرنشان کرد: توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، بیش از ۳۰۰۰ غذای گرم، ذبح بیش از ۲۳۲ قربانی، بخشش اجاره بهای ۲۷۴ مورد موقوفه، خدمت رسانی ۲۵ گروه جهادی پزشکی و … از جمله فعالیت‌های اوقاف در دوران کرونا بوده است. اقدامات مختلف اداره کل اوقاف استان طی یک سال گذشته باعث شده تا با کسب بیشترین امتیاز در بخش رشد شاخص‌های جشنواره شهیدرجایی استان به عنوان دستگاه برتر معرفی شود.

وی با اشاره به وجود هفت بیمارستان با عرصه وقفی در تبریز و بیش از ۴۰۰ مدرسه وقفی در استان، گفت: شهرک صنعتی بعثت با مساحت ۴۹۰۰ هکتار و شهرک سهلان از جمله مناطق صنعتی استان هستند که عرصه آن‌ها جزو موقوفات بوده و اوقاف استان برای حمایت از فعالیت واحدها در این مناطق حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد؛ هم‌چنین طرح‌های نشاط معنوی، آرامش بهاری، مهر تحصیلی، اوقات فراغت تابستانه و شمیم حسینی نیز از جمله برنامه‌های اوقاف در ماه‌های مختلف و مناسبت‌های متنوع سال است.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا