ایران و چین قرارداد بزرگ برقی امضا کردند

خبرگزاری ارک – قرارداد جدید برقی بین جمهوری اسلامی ایران و چین به منظور تامین فاینانس، کالا و تجهیزات و اجرای پروژه‌های جدید صنعت برق و انرژی امضا شد.

قرارداد جدید برقی بین جمهوری اسلامی ایران و چین پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۳۱ شهریور ماه به منظور اجرای پروژه‌های مشترک در صنایع برق و انرژی و توسعه همکاری‌های دوجانبه در دوران پساتحریم امضا شد.

بر این اساس این قرارداد بین ژئوشیانگ مدیرعامل شاندونگ چین و بهمن صالحی مدیرعامل صانیر ایران امضا شد و قرار است به زودی با برگزاری نشست‌هایی مشترک، جزئیات اجرای طرح‌های برقی در خاک دو کشور و یا کشورهای ثالث برگزار شود.

بر اساس این قرارداد، شرکت شاندونگ چین باید فاینانس طرح‌های جدید برقی ایران را تامین کند؛ ضمن آنکه تامین کالا و تجهیزات صنعت برق به صورت انحصاری در ۱۵ کشور آسیایی و آفریقایی از سوی شرکت چینی به شرکت ایرانی تبدیل شد.

با اجرای این قرارداد جدید، شرکت چینی متعهد است که کالا و تجهیزات مورد نیاز به منظور اجرای طرح‌های برق و انرژی را در ۱۵ کشور جهان همچون سنگال، اتیوپی، ترکمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق و اقلیم کردستان عراق، سوریه، یمن، پاکستان، سریلانکا و افغانستان به صورت انحصاری در اختیار شرکت صانیر قرار دهد.

شرکت شاندونگ چین یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تجهیزات و کالاهای برقی در چین و حتی جهان بوده، کالاهای ساخت این شرکت به کشورهای مختلف آمریکای شمالی و جنوبی، اتحادیه اروپا، آسیا و آفریقا صادر می‌شود.

همچنین شرکت صانیر ایران و شاندونگ چین برای اجرای طرح‌های برقی به صورت EPC در ایران و سایر کشورهای جهان در دوران پسا تحریم به توافق نهایی دست یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا