شناسایی ۵ هزار زن سرپرست خانوار در تهران

خبرگزاری ارک – معاون امور بانوان استانداری تهران، از شناسایی ۵ هزار زن سرپرست خانوار در استان تهران خبر داد.

زهرا ساعی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان سرپرست خانوار با اشاره به طرح پایلوت در شهرستان ری، گفت: امیدواریم در ماه های آینده به یک الگوی حمایتی درباره زنان سرپرست خانوار دست پیدا کنیم .

وی با اشاره به اینکه مسائلی بر سر راه طرح است که این موانع شناسایی شده اند، بیان کرد: به کمک معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال تصمیم گیری برای رفع این موانع هستیم.

ساعی با بیان اینکه در حوزه شهر و روستا کارهای خوبی انجام شده است، تصریح کرد: این طرح دارای دو فاز بوده است که یک فاز مربوط به بانک اطلاعاتی و شناسایی افراد بوده و فاز دوم توانمندسازی زنان و کسب مهارت های آموزشی.

ساعی تصریح کرد:فاز اول یعنی شناسایی ظرفیت ها صورت گرفته و در بحث توانمندسازی و کسب مهارت های فنی و حرفه ای در بخش روستایی به ویژه در کهریزک و فشافویه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر ۵ هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شده اند که قرار است به صورت گروه های کوچک مهارت آموزی شوند. طرح های دیگری نیز در نظر قرار گرفتهاست که در صورت عملیاتی شدن اکثریت جامعه هدف می توانند وارد چرخه شده  و تحت پوشش قرار گیرند.

ساعی همچنین تصریح  کرد:در نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار که هفته گذشته از سوی معاونت رنان ریاست جمهوری برگزار شد نیز بیش از ۳۰ کارآفرین در رشته های مختلف از استان تهران در ۵۰ رشته حضور داشتند.

وی تأکید کرد: سال گذشته هزار کارآفرین شناسایی شده اند و حدود ۴۰ کارآفرین برای شرکت در نمایشگاه معرفی شدند و حضور فعال و جدی در حوزه های صنایع، کشاورزی ، تکتولوژی و اقتصاد دانش بنیان داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا