۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دو دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی دو دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش ارک خبر،دکتر عباسعلی درستی جمعه شب، پنجم آذرماه، در گفت‌وگو خبری، اظهار کرد: وضعیت کرونایی استان در حالت بسیار مطلوبی قرار داشته و تمامی معیارها و شاخص‌ها در این حوزه در حال کاهش هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که هیچ شهرستان قرمز و یا نارنجی در استان وجود ندارد، افزود: جزو استان‌های بسیار خوب در حیطه واکسیناسیون در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به پدید آمدن سویه جدید کرونا در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: فعلا از این نوع ویروس در کل کشور و حتی کشورهای همجوار دیده نشده است اما یک نگرانی جهانی در این باره وجود دارد که بیانگر سرعت انتشار بسیار بالای این سویه است.

درستی گفت: این نوع ویروس تاکنون در کشور وجود نداشته اما ممکن است در روزهای آتی از طریق مرزها و مسافران به داخل کشور ورود یابد لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در این راستا امری بسیار ضروری است.

وی افزود: در خصوص این سویه، تمامی افراد از جمله واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا هستند و تکمیل واکسیناسیون که باعث جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود به شدت توصیه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا