نیروی دریایی حضور مقتدرانه در آب‌های آزاد دارد

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: نیروی دریایی حضوری با صلابت و مقتدرانه در آب‌های آزاد دارد و این افتخاری بزرگ برای میهن اسلامی است.

به گزارش ارک خبر، امیر دریادار رضا عباسی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت نیروی دریایی در تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش جمهوری اسلامی ایران، به حضور دزدان دریایی و کشورهای متخاصم در آب‌های آزاد اشاره و اضافه کرد: یکی از افتخارات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار و صلابت در منطقه و آب‌های آزاد است.

وی اظهار داشت: کشورهای پیشرفته دنیا که مدعی دریانوردی هستند در صورت بروز حادثه سرقت و تجاوز دریایی از طریق مزدوران خود با پرداخت پول‌های هنگفت کشتی‌های خود را آزاد می‌کنند، اما صلابت و اقتدار نیروهای دریایی ایران اسلامی به گونه‌ای است که با حضور در دریاهای منطقه و آب‌های آزاد، دزدان دریایی منطقه را مجبور به ترک مناطق می‌کنند.

به گفته وی اقتصاد ایران طی هشت سال جنگ تحمیلی به صادرات نفت و کالاهای حیاتی وابسته بود که اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی نفتکش و کالاهای وارداتی در آب‌های آزاد توسط دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این آئین با بیان اینکه یاد و نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس به خصوص ارتش جمهوری اسلامی و شهدای نیروی دریایی امروزه سرلوحه آغاز تمام کارهاست، افزود: دوران دفاع مقدس، دوران گرانقدری بود و ما از این دوران آموخته‌های زیادی داشتیم که نمونه آن دلاور مردی نیروهای مسلح است.

دریادار عباسی با اشاره به توانمندی‌های بالقوه نیروهای مسلح، گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی با توجه به شرایط زمانی، بخشی از ارتش به بیگانه وابسته بود و با آغاز جنگ هیچکس باور نمی‌کرد که ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت ایستادن در مقابل رژیم و ارتش تا بن دندان مسلح بعثی عراق را داشته باشد، اما غیرت، همت و تلاش جوانان انقلابی در ارتش جمهوری اسلامی ایران این قدرت را به رخ جهانیان کشاند.

دکمه بازگشت به بالا