هشدار نیروی دریایی ارتش به زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز

فرمانده نیروی دریایی ارتش از هشدار زیردریایی فاتح این نیرو به یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی به نام فلوریدا در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از تسنیم؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هشدار و شناسایی زیردریایی آمریکایی توسط این نیرو، اظهار داشت: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی فاتح رصد و شناسایی شد و با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا زیردریایی آمریکایی به سطح آب بیاید و مسیر تنگه را در سطح آب عبور کند.

وی افزود: این زیردریایی تا حدودی به آبهای سرزمینی ایران نزدیک شده بود از این‌رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت مسیر خود را تغییر داده و به ادامه مسیر خود پرداختند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به روزی که داشت تمام سعی و تلاش خود را کرده بود تا بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند اما با گشت زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

ایرانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند که چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند و هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین المللی پایبند باشند.

دریادار ایرانی تصریح کرد: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود یک زیردریایی بروز هسته‌ای به اسم فلوریدا بود.

دکمه بازگشت به بالا