هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

به گزارش ارک خبر،حسن عباس نژاد افزود: شاخص کیفیت هوای تبریز میانگین ۲۴ ساعته گذشته از ساعت ۹ روز سه شنبه تا ساعت ۹ امروز چهار شنبه روی عدد ۱۱۰ واحد است و هوا برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی توصیه کرد شهروندان با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، خودداری کرده و بیماران قلبی و ریوی و سالمندان و کودکان در فضای باز حضور پیدا نکنند.

وی گفت: شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

تکذیب خیزش طوفان نمکی دریاچه ارومیه به سمت تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین خیزش طوفان‌های نمکی از دریاچه ارومیه به سمت تبریز را تکذیب کرد.

عباس نژاد گفت: تاکنون گزارشی از خیزش طوفان نمکی از سمت دریاچه ارومیه به سمت شهرهای مجاور دریاچه و تبریز دریافت نشده است و دستگاه‌های آنلاین مستمر در حال رصد شرایط ریزگردها هستند.

وی ادامه داد: از دیشب وزش بادهای نسبتاً شدید در مناطق مختلف استان موجب ایجاد گرد و غبار شده است اما گزارشی از منشأ نمکی بودن این گرد و خاک برخاسته از زمین گزارش نشده است.

از صبح امروز تصاویری از گرد و خاک و طوفان در مناطقی از آذربایجان شرقی در فضای مجازی منتشر شده است که ادعا می‌شد طوفان نمکی در راه تبریز است.

وزش بادهای نسبتاً شدید از دیشب در مناطق مختلف استان مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی، هوای استان را در ساعات آینده ابری همراه با وزش بادهای نسبتاً شدید و بارش باران و برف پیش بینی کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا