خطیبی و تراکتور بازهم به هم رسیدند

تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و آلومینیوم اراک در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که فصل مشترک‌شان نباختن در سه بازی گذشته و البته حضور رسول خطیبی و چند بازیکن سابق تراکتور در تیم اراکی است.

به گزارش ارک خبر،رسول خطیبی پس از حضور موفقی که در تیم آلومینیوم اراک داشت، در پایان نیم فصل اول لیگ بیستم از این تیم جدا و راهی تبریز شد تا هدایت تیم تراکتور را به عهده بگیرد.

آلومینیوم اراک با هدایت خطیبی در نیم فصل دوم لیگ دسته اول فصل ۹۹-۹۸ اوج گرفت و بعد از ۲۰ سال ناکامی، جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد؛ روند موفقیت های خطیبی با تیم اراکی در نیم فصل اول لیگ بیستم نیز ادامه داشت و وی در مقام سکاندار آلومینیوم اراک، شکست تیم های پرسپولیس و تراکتور را در این فصل رقم زد.

خطیبی در نیم فصل دوم برای آنکه به تیم زادگاهش کمک کند، به تراکتور آمد تا کار نیمه تمامش در لیگ چهارم را تمام کند، اما حواشی بسیار و ناسازگاری برخی بازیکنان و مسوولان با او، مدت حضورش در تراکتور را کوتاه کرد و خطیبی نتوانست به آنچه که می خواست، دست یابد و خبری از تراکتوری که قهرمان نیم فصل اول لیگ چهارم شد، نبود.

هرچند خطیبی در مدت کوتاه حضورش در تراکتور به موفقیت در بازی های گروهی لیگ قهرمانان آسیا و کسب جواز حضور در دور بعدی دست یافت، اما در لیگ برتر نتوانست شرایط را بهبود بخشد و از سرمربیگری تراکتور کنار رفت.

رسول پس از مدتی استراحت و قبل از آغاز لیگ بیست و یکم دوباره به اراک رفت و با استقبال هواداران اراکی، هدایت مجدد این تیم را عهده دار شد؛ او با تیم خوب و منسجمی که بسته، در هفت هفته گذشته نتایج خوبی گرفته و به عنوان تیم بدون باخت، برای مدعیان لیگ خط و نشان می کشد.

حال اما بازی در هفته هشتم لیگ برای سرمربی آلومینیوم یک مسابقه خاص است و رسول دوست ندارد نوار موفقیت هایش در تبریز مقابل تراکتور قطع شود؛ او به دنبال غلبه بر تراکتوری است که با آمدن زوونیمیر سولدو، تغییر کرده و در سه بازی گذشته نباخته است.

تراکتور که در زمان حضور فیروز کریمی در چهار هفته، هفت گل خورده بود، با حضور سولدو و به رغم مصدومیت چند بازیکن کلیدی، در سه بازی دروازه اش را بسته نگه داشته و این موفقیت، کار را نه برای آلومینیوم اراک، بلکه برای تمامی تیم های مقابل تراکتور سخت تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تراکتور و آلومینیوم در جریان رقابت های لیگ برتر، ۲ بار مقابل هم قرار گرفته اند که سهم هر دو تیم یک برد بوده و تراکتور در بازی رفت فصل گذشته با نتیجه یک بر صفر در تبریز بازنده شده، اما در بازی برگشت در اراک، سه بر یک این تیم را شکست داد.

دو تیم همچنین در جریان بازی های جام حذفی نیز یک بار مقابل هم قرار گرفته اند که آلومینیوم اراک با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید و تراکتور را از گردونه رقابت ها حذف کرد.

سومین مصاف رسمی دو تیم در لیگ برتر ساعت ۱۵ فردا یکشنبه و با قضاوت تیم داوری احمد محمدی، حمید سبحانی،  مهدی شفیعی و مسعود حقیقی و نظارت بهرام مهرپیما در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز انجام می شود.

دوتیم در شرایطی به مصاف هم می روند که آلومینیوم اراک با ۱۳ امتیاز از هفت بازی در رده چهارم و تراکتور با هشت امتیاز از این تعداد بازی در رده دهم جدول جای گرفته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا