انضباط مالی در حوزه بهداشت و درمان ضروری است

معاون توسعه مدیریت و منابع رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، انضباط مالی و هزینه‌ای در حوزه بهداشت و درمان بسیار لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش ارک خبر،دکتر علی جنتی روز شنبه در اولین نشست تخصصی معاونت های بهداشت، درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه روسای شبکه های بهداشت نمایندگان دانشگاه در شهرستانها هستند، افزود: ایجاد هماهنگی، تعامل و یکدلی جزو انتظارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روسای بهداشت شهرستان ها در راستای توسعه بهداشت عمومی است.

وی اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور بسیار خاص است و در این موقیعت حساس تاریخی نیازمند برنامه ریزی دقیق برای مدیریت منابع، مصارف و تعدیل هزینه ها هستیم تا این شرایط پیچیده با درایت و دوراندیشی دولت سیزدهم سپری شود.

جنتی  یادآور شد: در حوزه درمان اگر بهداشت عمومی آحاد مردم در نظر گرفته نشود، با توسعه و افزایش تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی و آموزشی نمی توانیم انواع بیماری ها به ویژه کرونا را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: تقلیل و انضباط هزینه های عمرانی و مدیریت هزینه خرید تجهیزات، مدیریت انبارها و نظارت فعال بر واحدهای مختلف دانشگاهی جزو راهکار های لازم برای مدیریت منابع مالی است که باید به این نکات مهم توجه شود.

جنتی با اشاره به موفقیت آذربایجان شرقی در عرصه واکسیناسیون کرونا، این موفقیت را حاصل تلاش تیمی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و اقدمات بهداشتی و درمانی با  تلاش جهادی و شبانه روزی بیان کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت خیرین در حوزه بهداشت و درمان استان ، یادآور شد:  باید کارهای مثبت تیم قبلی مدیریتی دانشگاه را پیش برد و معایب را رفع کرد و با افزایش درآمدزایی مشکلات را به تدریج رفع کنیم تا بدین طریق توانمندی و قدرت اجرایی واحدهای دانشگاهی را افزایش دهیم.

جنتی با بیان اینکه باید هزینه های غیرضروری کاهش یابد، ادامه داد: مشکلات را همه ما می دانیم و باید راه حل های مناسب ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا