دومین پیروزی مقتدرانه آسمانخراش های ایران در رقابت های قهرمانی آسیا

خبرگزاری ارک – تیم ملی بسکتبال ایران در این دیدار نیز با نتیجه 88 بر 66 به برتری رسید.
بسکتبالیست های کشورمان روز گذشته در نخستین دیدار خود با نتیجه 86 بر 48 از سد ژاپن عبور کردند.
درک بائرمن در این مسابقه که در چانگشای چین برگزار شد تیم خود را با ترکیب مهدی کامرانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی به میدان فرستاد.

کوارتر نخست:( 26 بر 11 ایران)
بازی با اسلم دانک و دو امتیاز حامد حدادی برای ایران آغاز شد و در واقع دو حمله ناموفق آنها فرصت را برای بسکتبالیست های ایران فراهم کرد . هندی ها نیز پس از چهار دقیقه نخستین امتیازشان را بدست آوردند و بازی 4 بر 2 شد.
حضور حامد حدادی و اوشین ساهاکیان در زیر سبد خط حمله حریف را آزار می داد و پاس های خوب مهدی کامرانی به آنها نیز دفاع این تیم را برهم می ریخت تا این که توپ ربایی سعید داورپناه نیمکت ایران را به وجد آورد و دوباره فاصله امتیازی به عدد 4 رسید.
حدود 5 دقیقه از کوارتر نخست گذشته بود که بازی 10 بر 4 به سود ایران پیش می رفت و حضور حامد آفاق به جای سعید داورپناه نخستین تعویض دیرک باوئرمان در این مسابقه بود.
پس از آن جمشیدی و مشایخی به جای نیکخواه و کامرانی وارد میدان شدند و حسن زاده هم جایگزین ساهاکیان شد.
در این کوارتر که تا پایان با برتری ایران همراه بود در نهایت با نتیجه 26 بر 11 به سود ایران پایان یافت.

کوارتر دوم -( 19 بر 12 هند)
در کواتر دوم هندی ها کارشان را بهتر آغاز کردند و در استفاده از موقعیت موفق بودند. شوت های سه امتیازی آمجوی سین و آکیلان پاری فاصله امتیازی را به سود این تیم کاهش داد.
باوئرمان از عملکرد دفاعی ملی پوشان راضی نبود و زمانی که هند به بیستمین امتیازش رسید درخواست زمان استراحت کرد تا نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند.
بر این اساس در 4 دقیقه اول از کوارتر دوم، ایران 27 بر 20 از هند پیشی گرفت.
در ادامه دفاع ایران شکل واقعی اش به خود گرفت و مهدی کامرانی نیز با عملکرد درخشانش در حمله توانست فاصله امتیازی را به 10 برساند.
ایران در دو دقیقه تا پایان نیمه نخست بود که 35 بر 26 از حریفش پیش بود. این کوارتر با امتیازآوری دو تیم تا انتها پیش رفت و در نهایت این هند بود که توانست 19 بر 12 کوارتر دوم را به سود خود تمام و بازی بهترش را تکمیل کند.
عملکرد دفاعی ایران در این کوارتر خوب نبود و همین باعث شد تا هندی ها بتوانند خودنمایی کنند.
در این نیمه آمریتال سین یکی از بازیکنان تاثیر گذار هند نیز پنج خطا گرفت و از زمین مسابقه خارج شد.

کوارتر سوم- ( 24 بر 16 ایران)

نیمه دوم مسابقه با امتیاز برای ایران آغاز شد و ملی پوشان از همان ابتدا فشار زیادی به حریف خود وارد کردند و در دفاع غیر قابل نفوذ بودند.
بسکتبالیست های ایران در 4 دقیقه که از کوارتر سوم گذشته بود توانست با نتیجه 51 بر 35 از حریفش پیشی گیرد وبا عملکرد خوب حدادی در زیر سبد هند اختلاف امتیازی به 20 رسید و ایران 55 بر 35 از حریفش پیش افتاد.
4 دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که محمد حسن زاده همانند دیدار گذشته تنها بازیکن زیر سبد ایران در میدان بود با پاس های خوب کامرانی و جمشیدی به او امتیاز های ایران را افزایش می داد. در دو دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم ایران با امتیاز 57 بر 41 از حریفش جلو افتاد.
در یک دقیقه پایانی این کوارتر جواد داوری وارد میدان شود. با اینکه هندی ها در پایان این کوارتر سعی کردند فاصله امتیازی را کاهش دهند اما ایران توانست کوارتر سوم را 24 بر 16 به سود خود تمام کند.

کوارتر چهارم-( 25 بر 18 ایران)

کوارتر چهارم در شرایطی آغاز شد که ایران 63 بر 46 از حریفش پیش بود و همان ابتدا هندی ها به امتیاز رسیدند اما توپ و میدان برای ایران بود.
موتور گلزنی صمد نیکخواه بهرامی تازه در این کوارتر گرم شده بود و کاپیتان تیم ملی با چند شوت پیرامونی امتیاز های ایران را افزایش داد ونتیجه بازی 70 بر 50 به سود ایران ادامه یافت که هندی ها سعی داشتند با استفاده از پاس های سریع برای بازیکنان شوت زن خود موقعیت امتیازآوری ایجاد کنند اما ناموفق بودند.
5 دقیقه از کوارتر پایانی گذشته بود که باوئرمان تنها ساهاکیان را به عنوان بازیکن بلند قامت در زمین نگه داشت و نفرات شوت زن و سریعش را به میدان فرستاد.
آغاز سیستم حمله ای تیم ملی با شوت سه امتیازی و بی نقص مهدی کامرانی همراه شد و بلافاصله بعد از او حامد آفاق پرتاب سه امتیازی اش را وارد سبد کرد.
ملی پوشان در دقایق پایانی این کوارتر که انسجام بیشتری داشتند با امتیاز 25 بر 18 برنده شدند و دومین مسابقه خود را نیز با نتیجه 88 بر 66 به برتری رسیدند.
بیست و هشتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا که از اول مهرماه در چانگشا چین آغاز شد تا 11 مهرادامه دارد و تیم قهرمان این رقابت ها سهمیه حضور در بازی های المپیک 2016 ریو را کسب می کند.
تیم ملی بسکتبال ایران در گروه A این دوره از رقابت ها با تیم های ژاپن، هند و مالزی رقابت خواهد کرد.
شاگردان درک بائرمن فردا-جمعه سوم مهر ساعت 5 صبح به مصاف مالزی می روند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا