بسکتبال آذربایجان شرقی نیازمند حمایت

رئیس هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی در جلسه روسای هیئت های ورزشی استان گفت : بسکتبال آذربایجان شرقی برای پیشرفت و معرفی استعدادهای جدید نیازمند حمایت باشگاهی و یک اسپانسر در سطح اول ایران می باشد.

به گزارش ارک خبر،سیامک گهرخانی افزود: کار هیئت، تیمداری نیست اما برای این که استعدادهای موجود جذب باشگاه های سایر استان ها نشوند مجبور به هزینه کرد تیمداری به نام خانه بسکتبال آذربایجان شرقی نمودیم.

وی اظهار داشت: با شرکت در مسابقات لیگ دسته اول ملی، بازیکنان جوانی که استعداد محسوب می شوند توانستند در تیم استان ظاهر شده و برای سال های پیش رو تجربه کسب کنند.

گهرخانی در این زمینه تاکید کرد: دیگر قادر به حفظ این بازیکنان نیستیم! چون توانایی مالی تیمداری را نداریم و در این شرایط بی شک اگر باشگاهی باشد که این بازیکنان را حمایت کند، می توان برای آینده آنها را در تبریز حفظ کرد.

او در مورد عملکرد هیئت بسکتبال استان در سال ۱۴۰۱ گفت: سال پرباری را پشت سر گذاشتیم و در اکثر زمینه ها توانستیم آمار اجرایی مناسبی را رقم بزنیم.

گهرخانی بیان داشت: در سالی که گذشت در تمامی رده های سنی دختر و پسر  اعلامی از سوی فدراسیون شرکت کرده و تیم های اعزامی در حداقل ترین کیفیت تا دور یک هشتم صعود کردند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به برپایی دوره های آموزشی و دانش افزایی اشاره کرد و این مهم را برای ارتقا سطح داوری و مربیگری ارزشمند خواند.

گهرخانی حضور بازیکنان مستعد در سطح بسکتبال ایران را ارزشمند توصیف کرد و گفت : حضور دو بازیکن در لیگ برتر ( سجاد پذیرفته در شهرداری گرگان و آرش ثابتی در مس رفسنجان) یک بازیکن در لیگ دسته اول حرفه ای( نادر خازنی در گل گهر سیرجان) و خانم ناهیده اسدی در تیم شهرداری گرگان را می توان در این زمینه برجسته کرد.

او در ادامه افزود : هم اکنون ایمان والی زاده در تیم ملی نوجوانان حضور دارد و از جمع ۶ استعداد دختران ثنا زال پور و در همین بخش از پسران دانیال احمد عربی به اردوی نهایی تیم های ملی راه یافته اند.

در بخش دیگری از این جلسه رئیس کمیته استعدادیابی هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی به بیان گزارشی در خصوص طرح جدید استعدادیابی فدراسیون پرداخت.

غلامرضا آفتابی گفت : فدراسیون بسکتبال طرح جدیدی را برای استعدادیابی در دست اجرا دارد.

وی اظهار داشت : هدف این طرح برمبنای یافتن استعداد های واقعی است و دیگر مثل سابق پرورش بازیکن امتیازآور یا در یک جمله تیم برنده مدنظر نمی باشد.

آفتابی تاکید کرد : از این پس در رده های پایه برگزاری مسابقات برای کسب نتیجه نبوده و حتی جدول امتیازی نیز ثبت نخواهد شد.
وی افزود: یکی از مباحث نیز نحوه عملکرد مربیان می باشد و هر مربی که داد و فریاد به راه بیندازد یا آن که با بازیکنان بدرفتاری کند از سمت خود برکنار شده و حق کار در رده های پایه را نخواهد داشت.

آفتابی بیان داشت: در این طرح، ایران به ۲۰ منطقه تقسیم شده و مربیان براساس عملکردشان با کارت های مربیگری زرد، سبز و آبی رتبه بندی خواهند شد.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت : فرمی در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت تا در زمان استعدادیابی اطلاعات بازیکنان را در آن درج نمایند و این یکی از مهمترین بخش های استعدادیابی و جمع آوری اطلاعات بازیکنان خواهد بود.

همچنین در این جلسه مسئول قسمت ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان پس از استماع مشکلات شهرستان ها گفت: تمامی موارد و مشکلات اعم سخت افزاری و بودجه ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دهقان با تائید مشکل مالی هیئت های شهرستانی افزود: در زمینه نیروی انسانی، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها مشکل محل هزینه کرد حقوق این پرسنل را داشتند که با تامین حقوق آنها از محل اعتبارات دیگر از این پس هیئت ها دریافتی بیشتری را از اداره کل خواهند داشت.

دهقان در مورد مشکلات سخت افزاری و سالن نیز گفت: این مشکلات را قبول داریم و البته در تلاش هستیم تا با اجرای سند توسعه استان این مشکلات را مرتفع نماییم.

وی در مورد این سند تشریح کرد: برنامه ای هدفمند و توام با استراتژی برای ورزش استان تدوین شده و گامهای اجرایی آن در حال برداشته شدن می باشد.

دهقان تاکید کرد: بر اساس این طرح به شهرستان ها رفته و مشکلات آنها را ثبت خواهیم کرد، گام بعدی اعلام شرایط برنامه راهبری و آماده سازی آن می باشد و در گام نهایی این برنامه اجرایی خواهد شد.

وی که در جلسه روسای هیئت های بسکتبال استان شرکت کرده بود در مورد این رشته بیان داشت: برنامه خاصی برای رشد و پیشرفت بسکتبال استان در نظر گرفته ایم که داخل این برنامه توجه ویژه به شهرستان هایی خواهد بود که از سطح اول در بین رشته های ورز‌شی آن شهرستان برخوردارند.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: در برنامه راهبردی اداره کل ورزش و جوانان، هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی باید صاحب لیگ باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا