فاجعه منا تلویزیون را تغییر داد/EPG جا ماند

خبرگزاری ارک – فاجعه منا شبکه‌های تلویزیونی را از روز گذشته با تغییر یکباره‌ی برنامه‌ها مواجه کرده است؛ با این حال راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها(EPG) که بر روی گیرنده‌های دیجیتال قابل مشاهده است، همچنان این تغییرات را نشان نمی‌دهد تا در جدول پخش شبکه‌ها، اسامی برنامه‌های شادی دیده شود که تلویزیون ویژه عید قربان تدارک دیده بود.

همزمانی هفته دفاع مقدس با عید سعید قربان، عمده فیلم‌های روزهای پایانی هفته را در دو ژانر جنگی و کمدی قرار داده بود، اما وقوع فاجعه منا و کشته شدن هموطنانمان در این حادثه تلخ، تلویزیون را با تغییرات عمده در پخش برنامه‌ها مواجه کرد.

در کنار تغییر در پخش فیلم‌های سینمایی کمدی، برنامه‌های «کلاه قرمزی» و «خندوانه» هم شامگاه گذشته از تلویزیون پخش نشدند و گفته می‌شود که «خندوانه» تا یکشنبه هم پخش نخواهد شد.

اما در شرایطی که تلویزیون شامگاه پنجشنبه پخش یک نشست را جایگزین برنامه «کلاه قرمزی» در شبکه دو کرده بود، اما همچنان در راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها(EPG) نام «کلاه قرمزی» به چشم می ‌خورد. یا صبح امروز فیلم «شیار 143» در شبکه سه جایگزین «اخراجی‌ها» شد اما راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها همچنان از پخش سینمایی ده‌نمکی خبر می‌داد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر اغلب شبکه‌های تلویزیونی با تغییر برنامه‌های خود سعی در متناسب کردن این ویژه‌برنامه‌ها با فاجعه منا دارند. از آن جمله می‌توان به لغو برنامه «شهر فرنگ» حمیدرضا مدقق در شبکه خبر اشاره کرد که شامگاه گذشته پس از حضور محمدرضا شریفی‌نیا مقابل دوربین، توضیح داده شد که موضوع این برنامه با عنوان سینما و بازیگری در هفته بعد پیگیری خواهد شد.

هر چند برنامه‌هایی هم بودند که به دلیل حضور مهمانانشان تغییر موضوع ندادند و مانند آنچه در برنامه داوود عابدی در شامگاه گذشته شاهد بودیم این برنامه با موضوع ورزش‌های پایه کودکان با حضور مهمان خردسال خود به روی آنتن رفت و به مخاطب اینگونه توضیح داده شد که به دلیل حاضر شدن مهمان‌ها در استودیو، امکان لغو این برنامه نیست.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا