بازار به افزایش قیمت خودرو چه واکنشی نشان داد؟

روزهای گذشته خودروسازان قیمت محصولات خود را به طور متوسط ۱۸ درصد افزایش دادند. واکنش بازار خودرو به این افزایش قیمت چه بود؟

به گزارش ارک خبر،شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا با انتشار اطلاعیه‌‌های جداگانه‌ای، افزایش قیمت ۱۸ درصدی محصولات خود را اعلام کردند.

این موضوع با واکنش‌هایی از سوی جامعه مواجه شد.

اما وزیر صمت در پاسخ به واکنش‌ مردم، وعده تعادل بازار را داد و گفت: با توجه به نرخ بالای ۴۰ درصدی تورم، افزایش ۱۸ درصدی قیمت‌ها حدود نصف تورم دیگر کالا‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

این درحالی بود که وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو را داده بود.

واکنش بازار چه بود؟

فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز در خصوص وضعیت کنونی بازار بعد از افزایش ۱۸ درصدی محصولات ایران‌خودرو و سایپا گفت: بازار خودرو در روند افزایش قیمتی قرار دارد. اما این نوسان قیمتی ارتباطی با افزایش قیمت خودروسازان ندارد.

او افزود: روند افزایش قیمت خودرو در بازار با سیاست‌های تورمی و انبساط پولی که در کشور اتفاق افتاده است، شروع شد. با توجه به اینکه دوره انتظار کشور در مقابل تعیین و تکلیف سیاست‌ها و کارایی تیم جدید عبور کرده و پدیده جدیدی در اقتصاد کشور رخ نداده است، روند قیمت‌ها افزایشی می‌ماند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: هنگامی که روند پیشین درحال ادامه باشد، روند افزایش قیمت ادامه می‌یابد. تورمی که بازار در چند ماه اخیر به امید تغییر سیاست‌ها تحمل کرده بود نیز بازگشته و همچنان قیمت‌ها فزاینده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا