حادثه منا،پیچیده‌ترین جنگ غرب علیه ما جنگ فرهنگی است

خبرگزاری ارک – دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حادثه منا و کشته‌شدن تعدادی زیادی از حجاج بیت‌الله الحرام در روز عید قربان را تسلیت گفت.

آیت‌الله محسن اراکی شامگاه پنجشنبه در سخنانی در شهر دلیجان با تبریک عید سعید قربان و فرا رسیدن دهه ولایت با اشاره به این‌که «ما دو فریضه بزرگ الهی داریم» اظهار کرد: یکی فریضه روزه‌داری ماه مبارک رمضان است که به عید فطر ختم می‌شود و دیگری فریضه بزرگ حج است که به عید قربان ختم می‌شود که این روز، عید جهانی مسلمین است.

اراکی در ادامه با اشاره به مأموریت پیامبران الهی بویژه حضرت عیسی (ع) گفت: همه پیامبران الهی مأموریتشان آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت محمد(ص) بود.

وی افزود: حضرت عیسی (ع) آخرین پیامبر اولوالعزم قبل از پیامبر اکرم(ص) است که وظیفه داشت عصاره زحمات تمامی پیامبران گذشته را در جامعه پیاده و جامعه برای ظهور پیامبر خاتم آماده سازد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه با اشاره به معراج رسول اکرم(ص) اظهار کرد: جریان معراج رسول اکرم(ص) دو بخش دارد یکی بخش سیر زمینی و دیگری بخش سیر آسمانی.

وی افزود: سیر زمینی معراج رسول اکرم(ص) که در سوره اسراء به آن اشاره شده است از مسجدالحرام شروع می‌شود و به مسجدالاقصی ختم می‌شود. در این سیر حضرت محمد(ص) تمامی اتفاقاتی که بعد از رسالتش تا روز قیامت رخ می‌دهد را می‌بیند که این سیر، سیر تاریخ است و به نوعی حضرت محمد(ص) تمام تاریخ را می‌بیند.

اراکی ادامه داد: همانطور که سیر زمنی حضر محمد(ص) به مسجدالاقصی ختم شد، اعلام دولت جهانی حضرت مهدی (عج) نیز در مسجدالاقصی و فلسطین انجام خواهد شد و در روایت داریم که وقتی مهدی آل محمد برای نماز صبح به مسجدالاقصی می‌رود حضرت عیسی(ع) از آسمان فرود می‌آید و به امام زمان اقتدا می‌کند و همراه امام زمان می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به جنگ فرهنگی غرب علیه ما تصریح کرد: پیچیده‌ترین جنگ غرب علیه ما جنگ فرهنگی است و ما الان در یک جنگ فرهنگی تمام عیار با غرب قرار داریم.

وی با اشاره به این‌که «آنچه جامعه را یکپارچه می‌کند فرهنگ آن جامعه است» خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم فرهنگ را درست کنیم قطعا نمی‌توانیم جامعه واحد ایجاد کنیم.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا