تظاهرات اعتراضی در سراسر کشور علیه بی کفایتی آل سعود

خبرگزاری ارک – شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی اطلاعیه‌ای فراخوان و دعوت عمومی برای شرکت در تظاهراتی در پی حادثه فجیع منا را بعد از نماز جمعه امروز اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: ملت داغدار و عزادار، شهید پرور و سلحشور ایران اسلامی، امروز؛ جمعه در تمامی میعادگاه های نماز جمعه در سراسر کشور با حضوری حماسی، پر شور و گسترده ، “مرگ آل سعودی”، این رژیم خبیث و بی کفایت را فریاد خواهند کرد.

این مراسم در تهران نیز پس از اقامه نماز پر صلابت جمعه از دانشگاه تهران در دو مسیر ، یکی از درب اصلی دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب و دیگری از درب شرقی دانشگاه ( درب طالقانی ) به سمت میدان فلسطین با حضور امت خداجو و انقلابی و نمازگزان نماز جمعه برگزار می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخشی از این اطلاعیه آورده است: فاجعه‌ی دلخراش و مصیبت‌ بار دیروز در”منی” که در آن جمع کثیری از ضیوف‌ الرحمان و مومنانِ مهاجرالی‌الله از کشورهای مختلف، جان باختند ، اندوهی بس بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید مسلمانان را عزا کرد.

دیروز و همزمان با عید سعید قربان ، شاهد بودیم که میلیونها زائر بیت الله الحرام با لباس احرام مشغول انجام اعمال حج بوده و در مسیر رمی جمرات در منا ، با بی تدبیری نیروهای انتظامی امنیتی و پلیس سعودی در اقدام به بستن برخی از راه ها بدون هماهنگی قبلی و اعلام عمومی و تدبیر برای مسیرهای جایگزین ، و در اقدامی کاملا مشکوک و قابل بررسی امنیتی ، باعث ازدحام و خفگی و مرگ ومیر، بیش از 1300 زائردرحال احرام بیت الله الحرام و زخمی شدن بیش از 2000 نفر شدند.

در این حادثه دلخراش، نیز تعداد 131 زائر هموطن ایرانی درحال احرام و پاک از گناهان نیز به دیار باقی و دیدار حق شتافتند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این اطلاعیه خود آورده است:امروزه رژیم بی کفایت و متزلزل آل سعود به عنوان خائن الحرمین شناخته شده که از صنعا تا منا مسلمانان را می کشد و با کمک های مالی و غیره خود با دلارهای کثیف خود از راه فروش نفت به رژیم تروریست پرور صهیونیستی خوش خدمتی می کند، که در این میان بایستی مسلمانان جهان و “امت بزرگ رسول الله” با ید واحد و یکپارچه خود ، با تمام توان حرمین شرفین و آئین و مناسک حج ابراهیمی و جان و مال و آبروی مسلمانان را از چنگال این رژیم مزدور صهیونیست ها و دست نشانده غرب نجات دهند. این حادثۀ هولناک و فاجعه دلخراش زنگ خطر برای جهان اسلام و زنگ پایان عمر و سقوط رژیم مزدور و مسلمان کش آل سعود را به صدا در آورد .

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا