انتقاد شدید نوری مالکی از عربستان ، مقامات سعودی بی‌کفایت هستند”

خبرگزاری ارک – رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق اندوه شدید خود را نسبت به فاجعه کشته شدن صدها حجاج بیت‌الله الحرام در منا ابراز کرد.

به نقل از سایت شبکه المنار، “نوری مالکی”، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق عنوان داشت: تکرار حوادث در موسم حج و جان باختن تعداد زیادی از حجاج شاهدی قطعی بر بی کفایتی ناظران بر سازماندهی موسم حج است. این مساله ایجاب می‌کند که امور حج تحت برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان همکاری اسلامی قرار بگیرد تا مناسک حج به صورت روان انجام شود و به تمامی مسلمانان حق ادای این فریضه به دور از مواضع سیاسی داده شود. باید اقدامات جدی انجام شود تا دیگر چنین فجایعی تکرار نشود.

نوری مالکی تصریح کرد: برخورد حاکمان عربستان با فریضه حج بر اساس انگیزه‌های سیاسی و این که آنها مردم کشورهایی که روابط سیاسی خوب با عربستان ندارند، از انجام این فریضه محروم می‌کنند شاهد دیگری بر این است که مدیریت حج و مسئولان رسمی به صورت حکیمانه عمل نمی‌کنند و با خودخواهی و خودپسندی رفتار می‌کنند. عربستان شایسته مدیریت چنین مناسبت‌های بزرگ اسلامی نیست.

وی خواهان تحقیقات فوری برای آگاهی از تمامی حقایق و مجازات تمامی مسئولان جهت جلوگیری از تکرار وقوع چنین فجایعی شد.

مالکی به خانواده‌های قربانیان این فاجعه نیز تسلیت گفت و از خداوند برای خانواده‌های قربانیان صبر و برای مجروحان نیز شفای عاجل طلب کرد.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا