عملکرد ها باید جایگزین وعده ها شوند* نوشته محمد اشراقی

عملکرد ها باید جایگزین

 وعده ها شوند

صحبت از آینده با تلقی اینکه گوینده  دارای  اراده و برنامه است امری نوید بخش می باشد.

این تلقی همیشه صادق نیست، زیرا گاها در اظهارات مدیران  اداری، اجرایی، اقتصادی و سیاسی استفاده از افعال آینده و گزاره های آرزو گونه، نوعی سعی در گریز از شکست های گذشته می باشد. شنیدن این شیوه گفتار ها چون بدون ضمانت اجرایی و الزام پیگیری می باشند، از مدیران استانی و کشوری مطلوب نیست.

می توان گفت که بررسی اوضاع جاری و عیب یابی و آسیب شناسی شکست ها، بهتر از کتمان آنها و دادن وعده های سرخرمنی مدیران کشور خواهد بود.  باور این است که ارائه گزارش از یک قدم حرکت بیشتر کاروان متوقف، بهتر از وعده خالی رسیدن به مقصد می باشد. به تعبیری دیگر، در حال حاضر، گزارش عملکردها باید جایگزین وعده ها شوند.

 

در

کار ادارات باید سیستم محور باشند

باتوجه به تعیین مدیرعامل فضای سبز شهرداری تبریز، یادآور می شود که  مدیریت فضای سبز  شهر، بعلت اینکه کارکرد سازمان فضای سبز در معرض دید عموم قرار دارد، بنابراین، به صورت بارز برای ارزیابی عموم مشهود است.  گفتنی است، وقتی که مدیرعامل قبلی حذف گردید، فضای سبز تبریز، در عرض مدت کوتاهی،  اخمو شد و از شادابی و سرسبزی بی بهره گشت. اینگونه اتفاقات بیشتر به شخص محور بودن امور معطوف است. بنابراین از شهردار و مدیران تابعه انتظار می رود که نسبت به خلق سیستم در شهرداری تبریز اقدام نمایند تا با تغییر مدیران سازمان های شهری، کارهای ذیربط ادامه یابد  و آسیب های تغییرات به حداقل برسد.

 

خودرو سازان ایران

گرفتار انحصار هستند

اهداف تاسیس کارخانجات خودروسازی ایران  معمولا مونتاژ خودرو  و حرکت تدریجی به سوی تولید بوده است. ضمنا صنایع خودرو سازی ایران قبلا متعلق به بخش خصوصی بوده و بعدا دولتی شده اند. مشاغل، برای تحرک، رشد و سود آوری نیازمند انگیزه قوی رقابت و بازار آزاد می باشند. متاسفانه، خودرو سازان ایران، بدلیل دولتی بودن، فاقد انگیزه رقابت و بازار آزاد هستند و برعکس خودرو سازهای خارجی  با استفاده از بازار بی رقیب و انحصاری زنده همیشه در پی کسب  سود های کلان غیرمتعارف و  مسلم هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا