ارائه بیش از ۴۳ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی طی ۹ ماه سال جاری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان شرقی از ارائه‌ی ۴۳ هزار و ۱۳۷ نفر دوره‌ آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی طی ۹ ماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،رضا اختیار وکالتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در حوزه‌های مختلفی چون خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی توسط بخش دولتی و خصوصی(آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای آزاد) ارائه می‌شوند.

وی افزود: در بخش دولتی، خدمات آموزشی در پادگان‌ها، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، کارگاه‌های ثابت شهری و سیّار، زندان‌ها، صنایع، عشایر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، آسیب‌های اجتماعی و مرکز مدیرت مهارت آموزی و مشاوره‌ی شغلی ارائه می‌شود.

وکالتی خاطرنشان کرد: از مجموع این آموزش‌ها در بخش دولتی، مراکز ثابت و سیّار شهری با ارائه‌ی ۷ هزار و ۴۸۹ نفر، روستاها و عشایر ۵۶۴، پادگان‌ها ۴ هزار و ۵۶، زندان‌ها ۲ هزار و ۹۲۵، صنایع ۶۳۹، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ۲۹۴، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۴۶۵، آسیب‌های اجتماعی ۱۶ و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره‌ی شغلی ۴۵۸ نفر دوره را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: از مجموع آموزشهای مهارتی ارائه شده در دو بخش دولتی و خصوصی، ۲۷ هزار و ۲۰۴ نفر آقایان و ۱۵ هزار و ۵۲۲ نفر بانوان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه ‌ی در خوشه‌های صنعت به تعداد ۱۶ هزار و ۴۸۹ نفر، فرهنگ و هنر ۲ هزار و ۵۵۲ نفر، خدمات ۲۲ هزار و ۷۱۰ نفر و کشاورزی یک هزار و ۴۴۶ نفر دوره است.

وکالتی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰بر اساس نفر ساعت، ۹ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۳۷۰ نفر ساعت آموزش‌های فنی و مهارتی را به علاقمندان ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی، وی در پایان تاکید کرد: حفظ فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روند آموزشی کارگاه‌های مهارتی، همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا