راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی باز است/ تردد به سختی انجام می‌شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: هیچ کدام از آزادراه‌ها، راه‌های فرعی و اصلی استان مسدود نیستند اما مشکل تردد وجود دارد و رانندگان حتما با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش ارک خبر،غلامرضا رسول زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت برف‌روبی محورهای مختلف استان پس از بارش برف اظهار کرد: در کلیه‌ی شهرستان‌های استان اکنون شاهد بارش سنگین برف هستیم و در تمامی راه‌ها برف و کولاک وجود دارد.

وی با اشاره به شروع بارش برف و کولاک در اکثر راه‌های شهرستان‌های آذربایجان شرقی از بامداد امروز، افزود: همکاران ما همزمان با بارش برف، اقدام به برف‌روبی و نمک پاشی راه‌ها کردند و تمامی راه‌های اصلی و و آزادراه‌های استان باز است، اما جاده ها وضعیت مناسبی برای تردد ندارند.

وی با بیان این‌که وقوع کولاک، عامل بسته شدن راه است، گفت: در حال حاضر هیچ راه بسته‌ای نداریم و تمامی عملیات زمستانی در جاده‌ها انجام شده است اما راه ها برفی و لغزنده‌اند چرا که در این شرایط، مناسب نگهداشتن راه‌ها سخت و غیر ممکن است.

رسول زاده همچنین خاطرنشان کرد: کولاک سختی در گردنه‌ها وجود دارد، به‌ویژه در محور «صوفیان-مرند» کولاک سختی حاکم هست، همچنین تمامی محورهای شهرستان تبریز و اهر نیز لغزنده بوده و مه شدیدی وجود دارد.

وی در رابطه با راه‌های روستایی نیز یادآور شد: اکثر راه‌های روستایی استان بسته است و به دلیل محدودیت در امکانات، پس از مناسب‌سازی راه‌های اصلی به سراغ بازگشایی راه‌های روستایی خواهیم رفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی تاکید کرد: خواهشمندیم افرادی که قصد خروج از شهر دارند، زنجیر چرخ و امکانات زمستانی به خصوص لاستیک تازه، خوراک و لباس گرم به همراه داشته باشند و با رعایت فاصله، سرعت کم و صبر زیاد رانندگی کنند.

از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید

فرمانده پلیس‌راه آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش برف و کولاک که در اکثرمحورهای مواصلاتی استان از جمله گردنه‌ی گویجه‌بل و سامبران حاکم است، تمامی راه‌های استان لغزنده و خطرناک می‌باشد.

سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: از هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم اگر سفر آنها ضروری نباشد به زمان دیگری موکول کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ضمن رعایت فاصله‌ی اصولی و ایمن با سایر وسائط نقلیه هنگام رانندگی، حتماً وسیله‌ی نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ و سایر وسایل گرمایشی مجهز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم اگر هنگام تردد با مشکلی مواجه شدند حتماً با پلیس ۱۱۰ و سامانه‌ی ۱۴۱ تماس حاصل کنند تا همکاری لازم به عمل آید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا