زمین‌لرزه تبریز، خسارت جانی و مالی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زمین‌لرزه صبح امروز در تبریز، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

به گزارش ارک خبر،محمدباقر هنربر در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی اظهار کرد: ساعت ۸ صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ درجه در مقیاس ریشتر حوالی باسمنج رخ داد و به دنبال آن سه پس‌لرزه به قدرت ۳.۵، ۲.۸ و ۱.۷ در همان منطقه روی داده است.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از وقوع اولین زمین‌لرزه، تیم‌های ارزیابی شامل نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری به محل‌های حادثه به‌ویژه مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده تبریز اعزام شدند و به همه‌ی اعضای ستاد مدیریت بحران آماده‌باش کامل داده شد.

هنربر افزود: با دستور استاندار محترم، اعضای این ستاد در جلسه اضطراری حضور یافتند و گزارشی از اعزام تیم‌های ارزیابی به محل‌های حادثه بویژه روستاهای حوالی تبریز و باسمنج، حاشیه شهر و بافت فرسوده ارائه شد.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند، گفت: تاکنون ۳۰ روستای شهرستان تبریز توسط تیم‌های اعزامی ارزیابی شده‌اند و براساس ارزیابی اولیه و تماس با فرماندار، بخشداران و دهیاران شهرستان تبریز، خوشبختانه تاکنون به غیر از ترک‌خودرگی برخی از منازل در برخی روستاها، هیچ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین بیان کرد: تیم‌های ارزیابی تا هر زمان که لازم باشد در محل‌های مورد نظر حضور خواهند داشت و در صورت گزارش خسارات احتمالی به اطلاع مردم و شهروندان محترم خواهد رسید.

وی از مردم و شهروندان نیز درخواست کرد ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود، نسبت به رعایت نکات ایمنی و همکاری با نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی درصورت نیاز همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا