۱۰۰ هزار کیلومتر- باند از راه‌های آذربایجان شرقی برف روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش‌های اخیر، راهداران با استقرار در راه‌های ارتباطی استان ۱۰۰ هزار کیلومتر- باند از راه‌های استان برف روبی کردند.

به گزارش ارک خبر،اروجعلی علیزاده، با بیان اینکه در سال جاری ۱۲ روز بارش برف و ۱۹ روز کولاک در راه‌های مختلف استان روی داده است، افزود: در این مدت راهداران یک هزار و ۲۶۵ مسافر در راه مانده را نیز در راهدارخانه‌ها اسکان داده‌اند.

وی اظهار داشت: در اجرای عملیات زمستانی و در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر- باند از راه‌های استان برف‌روبی و نمک و شن پاشی شده و در اجرای این عملیات بیش از ۲۶ هزار تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در روزهای برفی سال جاری تعداد ۶ هزار مورد راه روستای در استان برف روبی شده است، گفت: راه‌های تحت پوشش برف روبی استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و نقاط کوهستانی برف گیر ۳۸ نقطه است.

علیزاده، ادامه داد: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در مسیرهای پرتردد به مترددین جاده‌ها خدمات رسانی می‌کند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه‌های واقع در جاده‌های اصلی و فرعی نیز جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها، تجهیز و آماده سازی شده و راهداران آماده همکاری و تعامل با مسؤولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در فصل زمستان هستند.

علیزاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا