احتمال وقوع موج ششم کرونا در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در روزهای اخیر با افزایش مبتلایان و به خصوص موارد سرپایی کرونا در استان مواجه هستیم که نشان می‌دهد احتمال وقوع پیک ششم افزایش یافته است.

به گزارش ارک خبر،حسین حقانی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: تاکنون ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین تا به امروز دز دوم واکسن کرونا به ۸۳ درصد و دز سوم به ۳۰ درصد جمعیت مشمول در آذربایجان شرقی تزریق شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: دز سوم به میزان قابل توجهی از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری می‌کند، از این رو از تمامی هم استانی‌ها خواهشمندیم جهت تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند.

حقانی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به سویه امیکرون ویروس کرونا در استان در هفته‌های اخیر از مردم خواست رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی یادآوری کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته تعداد آزمایشات مثبت کرونایی در میان مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان نسبت به هفته‌های اخیر بیشتر شده است و به همین علت تعداد بستری‌های کرونایی نیز افزایش دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ضرورت واکسیناسیون مادران باردار علیه ویروس کرونا، میانگین مراجعه این طیف به مراکز واکسیناسیون را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه تعدادی از شهرهای استان حتی به آمار ۱۰۰ درصدی نیز رسیده‌اند، گفت: اما در کلانشهر تبریز تعداد واکسن زده‌های مادران باردار نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است.

حقائی افزود: تمامی مادران باردار و حتی مادرانی که در سه ماهه اول بارداری خود هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون استان، واکسن سینوفارم و یا واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا