کسب و کارهای آسان جای اشتغال پایدار را گرفته است

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا زمانی که سرمایه در تولید، گردش منطقی نداشته باشد، فعالیت‌های دلالی جای اشتغال پایدار را می‌گیرد.

به گزارش ارک خبر، محمد فرشکاران صبح چهارشنبه در نشستی با کارآفرینان استان، اظهار کرد: ناراحتم از اینکه آذربایجان‌شرقی با وجود داشتن سرمایه انسانی توانمند، پتانسیل‌های طبیعی و پیشینه شکوهمند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مقطع کنونی در هدفگذاری‌ها دچار اشتباه و در حرکت گرفتار تعلل شده و اتفاقاتی افتاده که گویا جریانی عمدی ما را به سمت رخوت و سکون دعوت می‌کند.

وی افزود: نهادهای بین‌المللی با ۹ شاخص، فضای کسب و کار کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که متأسفانه کشور ما و به تبع آن استان آذربایجان‎شرقی وضعیت چندان مطلوبی در این شاخص‌ها ندارند.

این مسئول در عین حال خاطرنشان ساخت: البته بومی سازی ارزیابی فضای کسب و کار در استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر آن است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی نسبت به کاربردی نمودن این ارزیابی اقدام کند.

فرشکاران متذکر شد: تا زمانی که سرمایه، در تولید و اشتغالزایی گردش منطقی نداشته باشد، فعالیت‌های کاذب دلالی و کسب و کارهای سهل و آسان جای اشتغال پایدار را می‌گیرد و به تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش مبدل می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: درد اساسی استان مشخص است؛ فرهنگ ارج‌گذاری به ثروت و احترام به سرمایه‎گذار هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و در این عرصه اگر انتزاعی رفتار کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و گردشگری و همجواری استان با کشورهای خارجی یادآور شد: با محترم شمردن صاحبان فکر، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت پیشرفت استان برداریم.

فرشکاران تصریح کرد: پتانسیل‌های آذربایجان‌شرقی را به قدری قوی دیدم که اگر میزان اعتبارات دولتی به حداقل ممکن برسد، با واقع‌نگری، برنامه‌ریزی‌های مؤثر و همت مسئولان، این استان توانایی مدیریت اقتصادی خود را خواهد داشت و برنامه‌ها و پروژه‌های اساسی را با جلب مشارکت خیران، نهادهای مدنی و فعالان بخش خصوصی به پیش خواهد برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا