ضرورت ورود دانشگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

تبریز- رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر جایگاه علم و دانش در رفع موانع و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: مسئولان زمینه ورود دانشگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند.

به گزارش ارک خبر،صفر نصراله زاده در نشست هیأت اندیشه‌ورز آذربایجان شرقی با موضوع حاشیه‌نشینی در استان اظهار کرد: عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در به‌وجود آمدن حاشیه نشینی دخالت دارند و مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل برای کاهش این آسیب، توسعه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی زمینه‌ساز توسعه اجتماعی و سیاسی و در نهایت توسعه اقتصادی است که این فرآیند توسعه موجب کاهش آسیب‌های حاشیه نشینی و جلوگیری از گسترش آن می‌شود.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اهمیت علم و جایگاه والای آن در توسعه جامعه و ضرورت تبیین و انعکاس عملکرد دانشگاه‌ها افزود: نگرش و نگاه مثبت به علم، زمینه ورود محققین و دانشمندان را به مسائل مختلف فراهم می‌کند؛ چنانچه به همّت دانشمندان و پژوهشگران کشور توانستیم رتبه‌ی ۶۱ فناوری و ۱۵ تولید علم در جهان و موفقیت‌های متعدد در زمینه‌ی سلول‌های بنیادی، فناوری نانو و امور نظامی و دفاعی را به دست بیاوریم.

نصراله زاده افزود: درخواست ما از مسئولان این است که در عمل، زمینه ورود دانشگاه‌ها را به معضلات اجتماعی و تحقیقات بین رشته‌ای فراهم کنند و یقین دارم به همت دانشگاهیان، نیازهای جامعه سنجیده و راهکار و ایده‌های علمی و عملی جهت حل معضلات ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به راه‌اندازی معاونت فناوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ایجاد سامانه متمرکز نیازها و ایده‌ها در دانشگاه‌ها افزود: به‌زودی شاهد راه‌اندازی این سامانه در دانشگاه تبریز نیز خواهیم بود تا مسئولان اجرایی و بخش‌های تولید، صنعت و خدمات جامعه نیازهای خود را در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کنند تا دانشگاه تبریز با استفاده از پتانسیل غنی اعضای هیأت علمی و دانشجویان پژوهشگر، ایده و راهکار مناسب را برای حل آن‌ها و توسعه همه جانبه جامعه ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا