ارزیابی کارکرد دولت های انقلاب * نوشته محمد اشراقی

 

ارزیابی کارکرد

 دولت های انقلاب

ارزیابی کارکرد انقلاب امری عادی و روز مره است. این کار مخصوصا برای کسانی که در دوره های قبل و بعد انقلاب را دیده و تجربه کرده اند، نسبت به افراد دارای کمتر ۵٠ سال آسان و امکان پذیر تر
می باشد.

سوالی معمول در مورد ارزیابی  خوبی و بدی پدیده های  مادی و معنوی، مطرح می شود که آیا مورد سؤال می توانست از وضع فعلی بهتر باشد یانه؟ پاسخ این سؤال همیشه مثبت است.

مثلا در مورد تشخیص میزان زیبائی  یک کار دستی خوب، پرسیدن اینکه آیا این کاردستی  می توانست زیباتر هم ساخته شود؟ البته پاسخ این است که حتما این اثر می توانست زیباتر هم خلق شود.

در مورد نحوه کارکرد انقلاب هم این جواب مثبت می تواند صادق باشد .

بنابراین مسئولین و سیاستگذاران باید باتوجه به وضعیت معیشت مردم، هرکدام به نوبه خود آثار کار های خویش  در زندگی مادی و معنوی مردم را  با معیارهای منطقی ارزیابی کنند  و نسبت به
اصلاح امور و رفع معایب و ترمیم آسیب ها اقدام نمایند.

کاستی های زندگی و کار مردم را، اگر با
کلی نگری به انقلاب نسبت دهیم، قضاوتی اشتباه خواهد بود.

زیرا با این نوع داوری سطحی، گناه مسئولین  خرد و کلان چهار دهه کشور و همچنین قصور و تخلفات عمدی و غیر عمدی  انواع نهادها نادیده گرفته خواهد شد.

ضمنا، برای بهبود عملکرد آتی انقلاب، بهتر است در اتخاذ روش های منتهی به رونق زندگی، کار، تولید و تجارت در کشور و اجرای سیاست های داخلی و خارجی مسالمت آمیز بیش از پیش کوشیده شود، تا زندگی مردم بهتر و آسوده تر گردد و کشور به پیشرفت واقعی نائل آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا