آیین افتتاح پروژه‌های مخابراتی آذربایجان شرقی برگزار شد

همزمان با آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی و مخابراتی سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانسی، پروژه های مخابراتی آذربایجان شرقی نیز افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح پروژه‌های مخابراتی گفت: توسعه‌ی ارتباط تلفن ثابت در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و مخابرات در این پروژه نقش کلیدی می‌تواند داشته باشد که مخابرات می‌تواند با داشتن ظرفیت‌های لازم و نیروی انسانی متخصص نقش مهمی در این پروژه راهبردی و بسیار مهم ایفا کند.

مجید سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز اظهار کرد: توسعه‌ی متوازن فناوری به‌عنوان مهم‌ترین اولویت شرکت مخابرات ایران در جهت تحقق رضایت‌مندی مشتریان پیگیری می‌شود.

در آیین افتتاح پروژه‌های مخابراتی کشور که با حضور وزیر، مدیران ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و مدیران مناطق با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان برگزار شد، ۵۸۴ پروژه مخابراتی استان آذربایجان شرقی با هزینه سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به طور همزمان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، نصب و راه‌اندازی کافو نوری، تاسیس و توسعه تجهیزات دیتا (ADSL )، افزایش پهنای باند کر شبکه دیتای استان، افزایش پهنای باند سایت‌های اپراتورهای سیار ، بهینه سازی ارتباطات روستایی با تغییر تکنولوژی از کابل مسی به سیستم ACCESS نوری و رادیویی، توسعه شبکه آبونه(کابل مسی) و توسعه شبکه فیبرنوری شهری از جمله این پروژه‌ها بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا