افتتاح ۶۹۱ پروژه مخابراتی آذربایجان شرقی در ایام دهه مبارک فجر

به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۶۹۱ پروژه مخابراتی آذربایجان شرقی با هزینه ای بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ارک خبر،شهبازی گفت: اهمیت ارتباطات مخابراتی در دنیای امروزی بر هیچکس پوشیده نیست و گسترش روز افزون این ارتباطات موجب صرفه جویی در وقت و انرژی افراد جامعه می گردد.
مخابرات استان با ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه و پیشرفت منطقه و پشتیبانی بیش از ۲۷۰۰ نفر کادر مجرب و متخصص در برقراری سرویس های پایدار و شبکه ایمن در حوزه فیبر نوری در ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت مشتریان و آحاد جامعه می باشد و در همین راستا ۶۹۱ پروژه مخابراتی با هزینه بالغ بر ۱۰هزار میلیارد ریال به صورت متمرکز و همزمان با سراسر کشور به بهره برداری می رسد.
اجرای طرح های توسعه ای شبکه فیبر نوری منازل (FTTH) ، توسعه مشترکین VDSL به تعداد ۵۷۶ مشترک ، توسعه مشترکین اینترنت پرسرعت به تعداد ۲۲۷۲ مشترک ، توسعه تجهیزات FTTH به تعداد ۳۳۸۲۴ مشترک ، نصب و راه اندازی سوئیچ دیتا ، توسعه ظرفیت شبکه انتقال و توسعه ارتباطات روستایی و نصب و راه اندازی و توسعه و ارتقای سایت های همراه اول از جمله پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر می باشد.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی افزود : در طی سنوات گذشته سرمایه گذاری خوبی در ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری استان انجام شده ، بطوریکه طول این شبکه ارزشمند به بیش از ۱۲۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته و در شهر تبریز نیز بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری کار شده است. وی اضافه نمود : در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستاها در بیش از ۱۲۰۰ روستای استان اینترنت پرسرعت واگذار شده و ۱۰۰۵روستای استان به فیبر نوری متصل گردیده اند.
مهندس شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : علی رغم تمامی مشکلات موجود ۲۳۰ سایت همراه اول به ۳G و ۴G از محل اعتبارات همراه اول ارتقاء یافته اند و بیش از ۱۰۰ سایت جدید از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جدید نصب و راه اندازی گردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا