پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری در اصفهان طی ۸ ماهه امسال

به گزارش ارک خبر:مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان با توجه به اینکه کسری نیروی انسانی یکی از چالش های این سازمان است، گفت:صندوق بازنشستگی مشکل اساسی دارد و دولت به عنوان متولی باید نگاه ویژه به این حوزه داشته باشد، مشکل تأمین اجتماعی در مقایسه با سایر صندوق‌ها این است که تأمین اجتماعی از دولت اعتبار کمکی نمی‌گیرد.

محسن ریاضی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در بودجه سال آینده هیچ اعتبار مالی برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر نگرفتند، اظهار داشت: دولت باید به این صندوق برای انجام تعهدات سازمانی خود کمک کند زیرا تأمین اجتماعی حتی یک روز نمی‌تواند پرداخت‌ها را که شامل مستمری‌ها و هزینه‌های درمانی است عقب بی اندازد و تبعات امنیتی دارد.

وی در ادامه افزود: فعالیت تأمین اجتماعی استان به لحاظ منابع و مصارف پرداخت مستمری، هزینه‌های خدمات درمانی و بیمه‌ای ۸ تا ۱۰ درصد عملکرد سازمان کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی که پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی است خاطر نشان کرد: در ابتدای سال جاری طرح ۳۰۷۰ در سازمان تأمین اجتماعی استان راه اندازی شد که امکان ارائه خدمات غیر حضوری این سازمان را فراهم می‌کند و ۳۰ خدمات را برای ۷۰ درصد افراد تحت پوشش این سازمان را شامل می‌شود که سبب کاهش ۵۰ درصد مراجعات به شعب تأمین اجتماعی گردید.

ریاضی در ادامه با توجه به اینکه تأمین اجتماعی ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را تقبل کرد افزود: بازنشستگان بخشی از جامعه هدف ما هستند که به دلیل شرایط سنی و جسمی موضوع درمان آنها اهمیت بسیاری دارد که از ابتدای دهه ۹۰ بیمه تکمیلی آنان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی  ابزار داشت: علاوه بر بیمه زنان خانه دار، توافقنامه‌ای با امور دانشجویی وزارت علوم امضا شد که گسترش بیمه‌ای را داشته باشیم که بر اساس آن دانشجویان می‌توانند خود را بیمه کنند.

ریاضی با بیان اینکه ۳ هزارمیلیارد ریال بیمه بیکاری و ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه‌های درمان در استان اصفهان و هزینه‌های جاری اداره و پرسنل در ۴۴ شعبه به ۲ هزار میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: مجموع مصارف این نهاد در استان در بازه هشت ماه امسال ۱۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

او با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی استان اصفهان در سطح کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کسری داشته است، افزود: این هزینه‌هایی بوده که سازمان تأمین اجتماعی کشور برای مستمری و هزینه بیمه‌ای استان اصفهان کسری داده و پیش بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به پنج هزار ۴۰۰ میلیارد تومان برسد؛ به بیان دیگر دخل و خرج سازمان تأمین اجتماعی پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تفاوت دارد.

ریاضی با اشاره به اینکه جرایم برخی شرکت‌ها در استان اصفهان به دو سه دهه می‌رسید که به دلایل مختلف تعیین تکلیف نشده بود، گفت: شرکت‌هایی در استان وجود دارد که ۱۵۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیارد تومان به ما بدهکارند که مشکل برخی را امسال با تعامل نهادهای بالادستی در قالب طرح بخشودگی حل و فصل کردیم.

خبرنگار: علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا